| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: delegacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu delegacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące delegacja.

Podróż służbowa - rozliczenie VAT

Aktualizacja: 12.10.2016

Pracodawcy wysyłający pracowników w podróż służbową często otrzymują od nich faktury, paragony lub bilety dokumentujące poniesione koszty. W wielu przypadkach takie dokumenty dają możliwość odliczenia VAT. Gdy podróż odbywa się za granicą, pracodawca może być zobowiązany do rozliczenia VAT od importu usług lub WNT. Przedstawiamy skutki podróży służbowych dla rozliczeń VAT. »

Nowe zasady ustalania podstawy wymiaru składek pracowników delegowanych

Aktualizacja: 30.09.2016

Od 1 października 2016 r. pracodawców, którzy wysyłają swoich pracowników do pracy za granicą, będą obowiązywały nowe zasady ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne tych pracowników. Obecnie minimalna podstawa wymiaru składek, w wysokości prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia (w 2016 r. 4055 zł), dotyczy tylko tych zatrudnionych, których faktyczne przychody są wyższe niż ta kwota. »

Wydatki na oddelegowanie pracownika za granicę nie są jego przychodem w PIT

Aktualizacja: 27.09.2016

Koszty zakwaterowania, stworzenia odpowiedniego do warunków pracy zaplecza socjalnego oraz dojazdu do miejsca wykonywania pracy są przede wszystkim kosztami pracodawcy i to ponoszonymi w jego interesie wynikającym z prowadzonej przez niego działalności gospodarczej - nie zaś w interesie pracownika. Zatem, niezależnie od regulacji zawartej w art. 21 ust. 1 pkt 16 ustawy o PIT, tego rodzaju świadczenia nie stanowią przychodu określanego jako wartość innych nieodpłatnych świadczeń w rozumieniu art. 12 ust. 1 w zw. z art. 11 ust. 1 ww. ustawy. »

Nowe zasady delegowania pracowników

Aktualizacja: 20.09.2016

Od 18 września 2016 r. firmy delegujące pracowników podlegają nowym obowiązkom, do tego czasu miały złożyć specjalne oświadczenia o delegowanych pracownikach. To efekt ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług. »

Dojazd do pracy finansowany przez pracodawcę nie jest przychodem

Aktualizacja: 19.09.2016

Świadczenia mające na celu zorganizowanie oddelegowanym pracownikom warunków pracy (w tym dojazdu do pracy) należy uznać za świadczenia mieszczące się w zakresie obowiązków pracodawcy. W związku z tym ich sfinansowanie leży w interesie pracodawcy i tym samym nie stanowi przychodu po stronie pracowników. »

Nowe zasady delegowania pracowników od 18 września 2016 r.

Aktualizacja: 15.09.2016

Od 18 września 2016 r. zaczynają obowiązywać nowe zasady delegowania pracowników za granicę oraz przyjmowania ich w naszym kraju. To efekt wejścia w życie Ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług. Ustawa nakłada na pracodawców szereg nowych obowiązków. »

Nowe zasady ustalania podstawy wymiaru składek pracowników oddelegowanych do pracy za granicą

Aktualizacja: 13.09.2016

Od 1 października 2016 r. pracodawców, którzy wysyłają swoich pracowników do pracy za granicą, będą obowiązywały nowe zasady ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne tych pracowników. Obecnie minimalna podstawa wymiaru składek, w wysokości prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia (w 2016 r. 4055 zł), dotyczy tylko tych zatrudnionych, których faktyczne przychody są wyższe niż ta kwota. »

Ubezpieczenie pracownika delegowanego za granicę - skutki w PIT i obowiązki płatnika

Aktualizacja: 12.08.2016

Objęcie pracownika delegowanego za granicę ubezpieczeniem obejmujące następstwa nieszczęśliwych wypadków nie jest nieodpłatnym świadczeniem w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Sam fakt ubezpieczenia nie wywołuje żadnych realnych korzyści w majątku pracowników ponieważ nie generuje po stronie pracowników powstania przychodu. Wobec tego na pracodawcy nie ciążą obowiązki płatnika z tego tytułu. »

Delegowanie pracowników na terytorium Polski - nowe zasady

Aktualizacja: 18.07.2016

Od 16 czerwca br. obowiązują przepisy ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług. Zawarte w ustawie regulacje wprowadzają do prawa polskiego przepisy unijnej dyrektywy dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług oraz dyrektywy w sprawie egzekwowania dyrektywy dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług. »

RPO o opodatkowaniu noclegów pracowniczych

Aktualizacja: 14.07.2016

Minister Finansów zrewidował swoje dotychczasowe stanowisko w odniesieniu do finansowania noclegów pracownikom z branży budowlanej delegowanych do czasowego wykonywania pracy w określonej miejscowości, gdzie znajduje się teren danej budowy. Organ z urzędu zmienia wcześniej wydane indywidualne interpretacje przepisów prawa podatkowego, które były korzystne dla wnioskodawców. »

Obowiązki pracodawców wynikające z nowych przepisów o pracownikach delegowanych

Aktualizacja: 29.06.2016

Od 18 czerwca 2016 r. obowiązują nowe przepisy w zakresie delegowania pracowników, czyli osób wykonujących pracę w innym kraju Unii Europejskiej niż kraj ich zatrudnienia. Nowe regulacje dotyczące delegowania pracowników za granicę i przyjmowania ich w Polsce oznaczają więcej obowiązków dla pracodawców. »

Jak prawidłowo opodatkować PIT diety w podróży służbowej?

Aktualizacja: 23.06.2016

Diety za czas podróży służbowej pracownika są wolne od podatku do określonej wysokości. Czy ewentualną różnicę pomiędzy zwracanymi środkami a przysługującą dietą należy opodatkować, czy też nie? »

Większa ochrona pracowników delegowanych i nowe obowiązki PIP

Aktualizacja: 17.06.2016

Zagwarantowanie ochrony pracowników delegowanych z innych państw UE na poziomie co najmniej polskiego Kodeksu pracy zakłada ustawa, którą podpisał Prezydent RP. Chodzi o warunki zatrudnienia w Polsce pracowników delegowanych i związanych z tym nowych obowiązków PIP. »

Ustawa o delegowaniu pracowników od 18 czerwca 2016 r.

Aktualizacja: 16.06.2016

Zagwarantowanie ochrony pracowników delegowanych z innych państw Unii Europejskiej na poziomie co najmniej polskiego Kodeksu pracy zakłada ustawa, która wprowadza do polskiego prawa przepisy unijnej dyrektywy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług. Wdrożenie dyrektywy nastąpi do 18 czerwca 2016 r. - taką datę wejścia w życie zapisano w tekście ustawy. »

Większa ochrona pracowników delegowanych

Aktualizacja: 10.06.2016

Senat poparł ustawę dotyczącą warunków zatrudnienia w Polsce pracowników delegowanych z innych państw UE i związanych z tym nowych obowiązków kontrolnych Państwowej Inspekcji Pracy. Celem ustawy jest zagwarantowanie przestrzegania odpowiedniego poziomu ochrony pracowników delegowanych. »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

tanie-ubezpieczenie.eu

Porównywarka ubezpieczeń

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK