| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: koszty podatkowe

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu koszty podatkowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące koszty podatkowe.

Czy wydatki na usługi notarialne związane z zakupem akcji innego podmiotu są kosztami podatkowymi?

Aktualizacja: 23.10.2012

Podatnicy mają wątpliwości, czy możliwe jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów kosztów obsługi notarialnej związanej z zakupem akcji innego podmiotu (koszty sporządzenia aktu notarialnego oraz wypisów z tego aktu notarialnego)? Okazuje się, że nie wszystkie takie koszty mogą być zaliczone do kosztów podatkowych. »

Dodatkowy odpis na ZFŚS – czy jest kosztem uzyskania przychodów

Aktualizacja: 23.10.2012

Podatnicy mają wątpliwości, czy zwiększony (np. uchwałą zarządu spółki) odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych za dany rok może stanowić koszt dla celów podatkowych. Okazuje się, że może ale trzeba spełnić kilka warunków. »

Faktura nie zawsze jest konieczna. Jakim dokumentem można udokumentować koszt?

Aktualizacja: 15.03.2013

Do udokumentowania kosztu firmowego najczęściej służą faktura lub rachunek, ale nie są to jedyne sposoby potwierdzenia wydatku. Jakie jeszcze dokumenty uprawniają przedsiębiorcę do zapisania zakupu po stronie kosztów uzyskania przychodu? »

Dokumentowanie wydatków na posiłki podczas podróży służbowej - oświadczenie pracownika

Aktualizacja: 15.10.2012

Podatnicy miewają wątpliwości, czy w przypadku nie zapewnienia pracownikowi całodziennego wyżywienia podczas podróży służbowej pracodawca może zwrócić pracownikowi koszty wydatków na nabycie posiłków na podstawie pisemnego oświadczenia pracownika o rozliczeniu kosztów podróży. »

Amortyzacja mieszkania przeznaczonego na biuro firmy

Aktualizacja: 09.10.2012

Prowadząc działalność gospodarczą we własnym mieszkaniu niejednokrotnie decydujemy się na zaliczenie do kosztów podatkowych naszej firmy części wydatków związanych z powierzchnią przeznaczoną na biuro. Nie możemy przy tym zapomnieć o możliwości zaliczenia do kosztów odpisów amortyzacyjnych od części wartości naszego mieszkania. »

Podróże służbowe pracowników i przedsiębiorców – rozliczenia podatkowe

Aktualizacja: 01.02.2013

Od 2007 roku nie zmieniły się limity diet i należności z tytułu podróży służbowych wynikające z rozporządzeń Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Jednak już wiadomo, że wreszcie od 1 marca 2013 roku nastąpi podwyższenie tych stawek. Dieta wzrasta do 30,- zł. Ryczałt na pokrycie kosztów dojazdu środkami komunikacji miejscowej wyniesie 6,- zł, a ryczałt za nocleg 45,- zł. Wyższe będą też diety zagraniczne i limity noclegowe w delegacjach zagranicznych. Ma to oczywiście swój istotny podatkowy wymiar. »

Podróże służbowe 2016

Aktualizacja: 06.04.2016

Od 1 marca 2013 r. dieta krajowa wynosi 30 zł. 20% ryczałt na pokrycie kosztów dojazdu środkami komunikacji miejscowej wynosi 6,00 zł, a ryczałt za nocleg, stanowiący 150% diety - 45 zł. Podwyższone zostały też diety zagraniczne i limity noclegowe w delegacjach zagranicznych. 29 stycznia 2013 r. Minister Pracy i Polityki Społecznej podpisał rozporządzenie w sprawie należności za podróże służbowe. To jedno rozporządzenie dotyczy zarówno delegacji krajowych, jak i zagranicznych ! Jest też wiele innych nowości. Kwoty te nie zmieniły się w 2016 roku. »

Usługi outplacementu mogą być kosztem uzyskania przychodu

Aktualizacja: 25.09.2012

Do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, podatnik może zaliczyć wydatki na nabycie usług outplacementu w związku ze zwolnieniem grupowym pracowników jako świadczenie wynikające z regulacji zawartych w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucji rynku prac w powiązaniu z regulacjami zawartymi w ustawie z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. »

Wydatki na mieszkanie w kosztach firmy – jak to zrobić

Aktualizacja: 27.08.2012

Prowadząc działalność gospodarczą w miejscu zamieszkania mamy prawo przeznaczyć część jego powierzchni na siedzibę firmy. Z tym wiąże się możliwość zaliczenia do kosztów podatkowych firmy odpowiedniej części wydatków ponoszonych na mieszkanie. Przecież to właśnie tutaj pracujemy lub przyjmujemy klientów. »

Kiedy strata z inwestycji w obcym środku trwałym może być kosztem

Aktualizacja: 31.08.2012

Strata odpowiadająca niezamortyzowanej wartości początkowej inwestycji w obcym środku trwałym, niespełniająca przesłanek z art. 16 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, może zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli jej powstanie wynika z działań podatnika podjętych dla realizacji celu określonego w art. 15 ust. 1 tej ustawy (czyli w celu uzyskania przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów). Nie ma potrzeby fizycznej likwidacji tej inwestycji - wystarczy się jej wyzbyć. »

Firma w mieszkaniu – trzeba wydzielić część tylko na biznes

Aktualizacja: 15.01.2015

Można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki związane z utrzymaniem i eksploatacją lokalu mieszkalnego tylko wtedy, gdy lokal ten, jako całość (lub przynajmniej wyodrębnione w tym lokalu pomieszczenie) służy tylko i wyłącznie do celów prowadzonej działalności gospodarczej i jednocześnie nie służy celom osobistym. Tak uważają organy podatkowe. »

Jak zaliczyć do kosztów wydatek na domek kempingowy

Aktualizacja: 22.08.2012

Zakup przez przedsiębiorcę dla celów prowadzonej działalności gospodarczej domków kempingowych, będących środkami trwałymi, podlega amortyzacji. Jednak przedsiębiorca może znacznie przyspieszyć jej okres, jeśli zdecyduje się na zakup domku używanego lub przed wprowadzeniem do ewidencji środków trwałych dokona w nim ulepszeń. »

Koszty prac rozwojowych – amortyzacja albo jednorazowo do kosztów podatkowych

Aktualizacja: 21.08.2012

Wydatki ponoszone w związku z prowadzonymi pracami rozwojowymi zaliczane są do kosztów uzyskania przychodów. Podatnik może je „wrzucić” w koszty jednorazowo lub w pewnym okresie czasu, przy zastosowaniu między innymi odpisów amortyzacyjnych. »

Przedsiębiorca taniej podróżuje autostradą – odlicza koszty i VAT

Aktualizacja: 21.08.2012

Przejazd autostradą może kosztować przedsiębiorcę co najmniej 18% mniej, a w skrajnym przypadku oszczędność może wynieść nawet 44% pobieranej opłaty. O tyle koszty związane z przejazdem przez koncesjonowaną autostradę obniży przedsiębiorca, który jest podatnikiem VAT i rozlicza PIT na zasadach ogólnych, według wyższej 32% stawki. »

Na urlopie bez 50% kosztów uzyskania przychodu

Aktualizacja: 21.08.2012

Pracownik, który w związku z przenoszeniem praw autorskich ma prawo do zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów, w czasie urlopu nie może z nich korzystać. Pracodawca zastosuje wtedy kwotowe koszty przewidziane dla umów o pracę. Dla osoby, która zarabia 7 tys. zł brutto oznacza to 197 zł mniej za miesiąc, w którym wybrała się na dwutygodniowy urlop. »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Bibby Financial Services Sp. z o.o.

Ekspresowe finansowanie należności

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »