| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama

Temat: księga przychodów i rozchodów

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu księga przychodów i rozchodów. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące księga przychodów i rozchodów.

Jak małżonkowie powinni rozliczyć przychód ze sprzedaży papierów wartościowych?

Aktualizacja: 04.08.2011

Opodatkowanie przychodu ze sprzedaży papierów wartościowych przez małżonków, pomiędzy którymi istnieje ustawowa wspólność majątkowa, zostało wyjaśnione przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w indywidualne interpretacji podatkowej z 31 maja 2011 r. (nr IPPB1/415-273/11-2/EC). »

Co grozi za brak ksiąg podatkowych i dokumentów podczas kontroli fiskusa?

Aktualizacja: 22.07.2011

Miałem w tym roku w firmie już 2 kontrole, pierwszą w styczniu przeprowadzoną przez urząd skarbowy i drugą kontrolę skarbową przeprowadzoną przez urząd kontroli skarbowej. Obie kontrole dotyczyły innego zakresu. W związku z tym mam pytanie, czy nie dostarczenie przeze mnie wszystkich żądanych dokumentów przez organ skutkuje jakąś sankcją? »

Kiedy przedsiębiorca może prowadzić więcej niż jedną pkpir?

Aktualizacja: 25.05.2011

Więcej niż jedną podatkową księgę przychodów i rozchodów może prowadzić ten przedsiębiorca, który prowadzi przedsiębiorstwo wielozakładowe. Czyli przykładowo ma kilka oddzielnych sklepów, zakładów produkcyjnych, czy punktów usługowych. Wtedy musi prowadzić odrębne księgi w każdym zakładzie albo prowadzić jedną księgę w miejscu wskazanym jako jego siedziba, pod warunkiem, że w poszczególnych zakładach jest prowadzona co najmniej ewidencja sprzedaży. »

Jak dokumentować w kpir nieodpłatne nabycie towarów?

Aktualizacja: 13.05.2011

Zgodnie z ustawą o PIT podatkową księgę przychodów i rozchodów (zwaną dalej księgą lub kpir) mają obowiązek prowadzić wykonujące działalność gospodarczą osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób fizycznych oraz spółki partnerskie – jeżeli ich przychody netto ze sprzedaży nie przekroczyły równowartości 1.200.000,- euro. »

Czy można zaksięgować koszt w kpir na podstawie noty obciążeniowej?

Aktualizacja: 13.05.2011

Prowadzę działalność gospodarczą w lokalu stanowiącym moją własność. W budynku funkcjonuje wspólnota mieszkaniowa. Opłaty za fundusz eksploatacyjny, fundusz remontowy, fundusz zarządzania, wodę, CO i śmieci ponoszę na podstawie noty obciążeniowej wystawionej przez tę wspólnotę. Czy taki dokument może stanowić podstawę księgowania tych wydatków w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? »

Od 2011 roku podatkowa księga przychodów i rozchodów dostosowana do PKWiU 2008

Aktualizacja: 08.12.2010

Na stronach internetowych Ministerstwa Finansów został umieszczony projekt rozporządzenia zmieniającego od 2011 roku rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. »

Którzy podatnicy PIT powinni prowadzić pełną księgowość w 2011 roku

Aktualizacja: 28.12.2010

W 2011 r. będzie musiał prowadzić pełną rachunkowość ten podatnik PIT (chodzi tu o osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób fizycznych, spółki partnerskie) który w 2010 r. osiągnął co najmniej 4.784.400,- zł (1.200.000,- euro x 3,9870 zł) przychodów netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych. »

Czy do limitu obrotów trzeba liczyć przychody ze sprzedaży środków trwałych

Aktualizacja: 04.10.2011

Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych dotyczy osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób fizycznych oraz spółek partnerskich, jeżeli ich przychody, w rozumieniu art. 14 ustawy o PIT, za poprzedni rok podatkowy wyniosły w walucie polskiej co najmniej równowartość w złotówkach kwoty określonej w przepisach o rachunkowości (1.200.000 euro). Tak stanowi art. 24a ust. 4 ustawy o PIT. »

Jak rozliczyć w pkpir towar handlowy przekazany na potrzeby wewnętrzne firmy

Aktualizacja: 22.10.2010

Podstawowym przeznaczeniem towarów handlowych w ramach prowadzonej działalność gospodarczej jest ich dalsza odsprzedaż. Często zdarza się jednak, że firmy część zakupionego towaru przeznaczają na potrzeby wewnętrzne. »

Jak ewidencjonować przebieg pojazdu w podatkowej księdze przychodów i rozchodów

Aktualizacja: 18.09.2014

Przedsiębiorcy często wykorzystują na potrzeby działalności gospodarczej swój prywatny samochód osobowy. Mają obowiązek wówczas prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu, tzw. „kilometrówkę”. Tylko wtedy wydatki poniesione z tytułu używania takiego samochodu mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. »

Czy można zaliczyć do kosztów wydatek poniesiony na wynajęcie samochodu osobowego

Aktualizacja: 14.10.2010

Przedsiębiorca prowadząc działalność gospodarczą ma prawo na potrzeby tej działalności wynająć samochód osobowy od osoby fizycznej na podstawie umowy najmu. Rodzi się pytanie czy taki wydatek podatnik prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów będzie mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? »

Co jest przychodem podlegającym opodatkowaniu ryczałtem od najmu

Aktualizacja: 14.10.2010

Przychodem z najmu przez wynajmującego nie są ponoszone przez najemcę koszty związane z przedmiotem najmu (opłaty czynszowo-eksploatacyjne np. za energię elektryczną, ogrzewanie, ciepłą i zimną wodę), jeżeli z umowy wynika, że najemca jest zobowiązany do ich ponoszenia. »

Jak obliczyć termin zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o prowadzeniu pkpir

Aktualizacja: 25.10.2010

Podatkową księgę przychodów i rozchodów zakłada się na dzień 1 stycznia. Dwudziestodniowy termin do zawiadomienia w formie pisemnej naczelnika urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika upływa zatem 21 stycznia. »

Jak udokumentować w kpir wydatki dokonane za pomocą karty kredytowej

Aktualizacja: 08.10.2010

Niejednokrotnie dokonujemy różnych drobnych zakupów ale niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej (np. książek literatury fachowej) za pomocą karty kredytowej. Za dowód dokonania takiej operacji służy nam zestawienie operacji karty kredytowej. Czy taki dokument wystarczy do zaliczenia wydatku do kosztów uzyskania przychodów? »

Jak dokumentować zakup towarów na targowiskach

Aktualizacja: 08.10.2010

Gdy sprzedawca nie ma możliwości wystawienia faktury VAT i nie chce wystawić zwykłego rachunku - dokumentem potwierdzającym zakup może być odpowiednio sporządzony przez nabywcę dowód wewnętrzny. »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Prometeia

Grupa doradczo-inwestycyjna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »