| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: najem i dzierżawa

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu najem i dzierżawa. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące najem i dzierżawa.

Zmiana ustawy o ryczałcie od 20 maja 2010 r.

Aktualizacja: 24.11.2011

Osoby chcące rozpocząć rozliczanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych - przychodów z tzw. prywatnego (czyli realizowanego poza działalnością gospodarczą) najmu lub dzierżawy - będą musiały trochę później niż przed 20 maja 2010 r. zawiadomić o tym urząd skarbowy. Od 1 stycznia 2011 roku nic się w tym zakresie nie zmieniło. »

Czy wynajem jednopokojowych kawalerek można opodatkować kartą podatkową

Aktualizacja: 12.03.2012

Mam kilka małych kawalerek (w różnych punktach miasta), które w czasie roku akademickiego wynajmuję studentom. Przychód z tytułu najmu, opodatkowuję na zasadach ogólnych. W bieżącym roku, w okresie wakacyjnym chciałbym wynajmować te lokale turystom na krótkotrwałe zakwaterowanie (noclegi). Czy uzyskane przychody z tytułu najmu jednopokojowych kawalerek na usługi noclegowe w ramach działalności gospodarczej mogą być opodatkowane w formie karty podatkowej? »

Gdy żona wynajmuje, mąż nie traci prawa do karty podatkowej

Aktualizacja: 12.03.2012

Czy jeśli moja małżonka wynajęła lokal pod działalność gospodarczą, to czy z chwilą osiągnięcia przez nią dochodu z najmu, ja stracę prawo do opodatkowania w formie karty podatkowej? »

Ryczałt od najmu prywatnego od 2010 roku jest opłacalny jak nigdy dotąd

Aktualizacja: 11.01.2013

Od 1 stycznia 2010 r. (także w 2013 roku) osoby fizyczne osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze (o ile umowy te nie są zawierane w ramach działalności gospodarczej), jeżeli wybiorą ryczałt ewidencjonowany, płacą podatek w wysokości 8,5% uzyskanych przychodów bez względu na ich wysokość. »

Rozliczamy ryczałtem dochody z najmu i dzierżawy na PIT-28 - PIT 2009

Aktualizacja: 28.09.2011

Do poniedziałku 1 lutego 2010 r. muszą złożyć PIT-28 podatnicy rozliczający ryczałtem przychody z najmu, dzierżawy i innych podobnych umów (bo 31 stycznia wypada w tym roku w niedzielę). »

Rozliczamy ryczałtem dochody z najmu i dzierżawy na PIT-28 - PIT 2010

Aktualizacja: 14.01.2012

Do poniedziałku 31 stycznia 2011 r. muszą złożyć PIT-28 podatnicy rozliczający ryczałtem przychody z najmu, dzierżawy i innych podobnych umów. »

PIT-28 - rozliczamy ryczałtem przychody z najmu i dzierżawy

Aktualizacja: 18.09.2014

Do końca stycznia muszą złożyć PIT-28 podatnicy rozliczający ryczałtem przychody z najmu, dzierżawy i innych podobnych umów. Jeżeli ostatni dzień stycznia wypada sobotę - ostateczny termin przesuwa się na pierwszy dzień roboczy kolejnego miesiąca. »

PIT-28 - rozliczamy ryczałtem przychody z najmu i dzierżawy - PIT 2011

Aktualizacja: 18.09.2014

Do wtorku 31 stycznia 2012 r. muszą złożyć PIT-28 za 2011 r. podatnicy rozliczający ryczałtem przychody z najmu, dzierżawy i innych podobnych umów. »

VAT przy prywatnym najmie mieszkań

Aktualizacja: 25.11.2011

Wynajmowanie (również dzierżawa) mieszkań na cele mieszkaniowe na własny rachunek jest usługą zwolnioną z VAT (art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT w zw. z poz. 4 załącznika nr 4 ustawy o VAT).  Tak więc wynajmujący mieszkania na cele mieszkaniowe nie muszą się rejestrować jako podatnicy VAT. »

Czy wynajem mieszkania dla pracowników jest dla nich przychodem

Aktualizacja: 23.12.2008

Firma wynajmuje trzy umeblowane mieszkania dla swoich pracowników pochodzących z innej miejscowości. Mieszkania wynajmowane są na rachunki od osób niebędących czynnymi podatnikami VAT. Jak rozliczyć taki wynajem, jeżeli jedno mieszkanie jest wynajmowane dla jednego pracownika? A jak, gdy wynajmowane jest dla kilku pracowników? Czy wartość wynajmu należy doliczyć do dochodu pracownika? Czy taki wydatek jest dla nas kosztem uzyskania przychodów? »

Jak rozliczyć zakup mebli biurowych do wynajmowanego lokalu

Aktualizacja: 10.10.2008

Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Zakupiłam meble biurowe do lokalu wynajmowanego na działalność. Na fakturze jest napisane: meble biurowe - komplet-zestaw mebli biurowych. Cena 6355 zł + VAT. Na fakturze nie wyszczególniono, co wchodzi w skład zestawu, ale w praktyce jest to: biurko z szafką zintegrowaną, szafka z szufladami i zestaw szafek kuchennych. Jak powinnam rozliczyć ten zakup w kosztach? Czy powinnam amortyzować cały komplet przez 5 lat? A może, mimo że nie ma wyszczególnienia poszczególnych elementów zestawu na fakturze, to najpierw powinnam podzielić go na 3 części i ustalić wartość początkową każdej z nich, a dopiero potem amortyzować osobno każdą z tych części? »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

PB Online

Serwis badań internetowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »