| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: PIT - amortyzacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu PIT - amortyzacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące PIT - amortyzacja.

Wydatki na remont mieszkania kosztem podatkowym najmu

Aktualizacja: 19.03.2013

Wydatków na remont mieszkania, poniesionych przez podatnika przed oddaniem lokalu do używania w ramach umowy najmu, nie można zaliczyć bezpośrednio do kosztów podatkowych w dacie ich poniesienia. Wydatki takie mogą stanowić koszty uzyskania przychodu poprzez odpisy amortyzacyjne. »

Limity podatkowe 2013

Aktualizacja: 08.01.2013

Przedsiębiorcy, którzy przekroczyli w 2012 roku określone limity obrotów utracili możliwość korzystania w 2013 roku z niektórych ułatwień podatkowych. Te limity są sporo niższe niż rok wcześniej. Chodzi tu o małych podatników, ryczałtowców i stosujących księgę przychodów i rozchodów. »

Mały podatnik 2013

Aktualizacja: 08.01.2013

Ze statusem małego podatnika w PIT, CIT i VAT wiążą się pewne przywileje. Przedsiębiorcy będący małymi podatnikami mają możliwość kwartalnego rozliczania VAT-u i rozliczania VAT metodą kasową, wpłacanie zaliczek na podatek dochodowy tylko raz na kwartał oraz możliwość dokonywania jednorazowych odpisów amortyzacyjnych. Limity dla małych podatników są w 2013 roku mniejsze niż w zeszłym roku. »

Remont i ulepszenie w kosztach uzyskania przychodu

Aktualizacja: 29.12.2012

Zarówno remont, jak i ulepszenie środka trwałego można, co do zasady, zaliczyć do kosztów podatkowych. Koszty remontu środka trwałego zaliczane są do kosztów uzyskania przychodów w całości w chwili ich poniesienia. Natomiast wydatki na ulepszenie środka trwałego zwiększają jego wartość i dlatego trzeba je rozliczać w czasie poprzez odpisy amortyzacyjne. »

Używane prywatne rzeczy dają koszty w firmie

Aktualizacja: 06.06.2012

Podatnicy często wnoszą do swojej firmy prywatne, nawet używane rzeczy (np. auto, komputer, maszyny) i wprowadzają je do ewidencji środków trwałych. Jest to korzystne podatkowo rozwiązanie, bo mogą ustalić wartość początkową tych rzeczy wg ceny nabycia. Dopiero jeżeli nie można ustalić ceny nabycia przyjmuje się za wartość początkową ich wartość rynkową. »

Jaką metodę amortyzacji wybrać

Aktualizacja: 16.05.2012

Rozpoczynający działalność przedsiębiorcy mogą przyspieszyć rozliczenie kosztów inwestycji stosując jednorazową amortyzację. Taka metoda, podobnie jak np. amortyzacja degresywna dla kontynuujących działalność, może nie być jednak korzystna, gdy firma nie przynosi wystarczających przychodów, a przedsiębiorca planuje w najbliższym okresie wesprzeć się kredytem. »

Czy koszty bankietu z okazji otwarcia nowego oddziału firmy mogą zwiększyć wartość początkową środka trwałego (budynku)?

Aktualizacja: 14.11.2011

Spółka z o.o. realizuje inwestycję polegającą na budowie nowego budynku, w którym będzie się mieścił jej oddział. Przed oddaniem budynku do używania spółka zamierza zorganizować na terenie nowego obiektu uroczysty bankiet (z gastronomią i rozrywką), w celu zaprezentowania oferty, przedstawienia informacji na temat własnych produktów oraz zachęcenie do korzystania z usług firmy. Na imprezę zostaną zaproszeni m.in. dziennikarze i kontrahenci spółki. Czy koszty organizacji uroczystości mogą podwyższyć wartość początkową środka trwałego (budynku), czy może można je ująć bezpośrednio w kosztach podatkowych? »

Prywatne samochody wspólników wniesione do spółki – amortyzacja i koszty w PIT

Aktualizacja: 28.10.2011

Wspólnicy spółki partnerskiej w celu ułatwienia wykonywania zawodu mogą wnieść do majątku spółki prywatne samochody. Wymaga to wpisu do ewidencji środków trwałych oraz ustalenia wartości początkowej. W związku z tym pojawiają się wątpliwości czy możliwe jest wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych na podstawie dowodu nabycia auta? Czy poniesione wydatki na pojazd są wtedy kosztem uzyskania przychodu? »

Zaliczki w PIT – brak oświadczenia zleceniobiorcy

Aktualizacja: 17.10.2011

Jakie są obowiązki płatnika, gdy zleceniobiorca nie przedstawi oświadczenia, że przedmiot zlecenia nie pokrywa się z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą ? »

Imprezy integracyjne a PIT – stanowisko sądów administracyjnych

Aktualizacja: 10.10.2011

24 maja 2010 r. (sygn. akt II FPS 1/10) zapadła uchwała NSA w sprawie abonamentów medycznych. Organy podatkowe wykorzystują ją od tej pory do formułowania tezy, że przychód z tytułu świadczeń pracodawcy na rzecz pracownika powstaje nawet wtedy, gdy pracownik nie skorzystał z zaoferowanej mu możliwości np. wzięcia udziału w imprezie integracyjnej. »

Czy zakup biletów lotniczych zwiększy koszty pracownicze?

Aktualizacja: 07.09.2011

Podatnik jest pilotem i dojeżdża do pracy środkami transportu lotniczego. Korzysta z biletów pracowniczych (dużo tańszych od biletów normalnych). Zarówno czas jak i koszt dojazdu do pracy środkami transportu lotniczego jest najkrótszy i najtańszy. Charakter pracy nie pozwala na systematyczne dojazdy do pracy a zakup biletów musi być dostosowany do miesięcznego planu pracy (lotów). »

Czy do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć zwrot nakładów na zakup środka trwałego?

Aktualizacja: 01.02.2011

Dokonany w jakiejkolwiek formie zwrot nakładów poniesionych na zakup środka trwałego nie pozwala na zaliczenie tych wydatków do kosztów podatkowych. W szczególności również odpisy amortyzacyjne od tej części wartości środka trwałego, która została zwrócona podatnikowi, nie mogą stanowić kosztu uzyskania przychodu w prowadzonej działalności gospodarczej. »

Warunki zaliczenia obiektu budowlanego do środków trwałych i dokonania jego amortyzacji

Aktualizacja: 16.07.2010

Obiekt budowlany może być zaliczony do środków trwałych i podlegać amortyzacji dopiero wtedy, gdy może być legalnie użytkowany na mocy decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. »

Wykorzystywanie środków trwałych na potrzeby związane z prowadzoną działalnością a koszty uzyskania przychodów

Aktualizacja: 16.07.2010

Tylko faktycznie wykorzystywane w działalności środki trwałe mogą być amortyzowane podatkowo. »

Jak rozliczyć zakup zestawu komputerowego

Aktualizacja: 01.06.2010

Rozpocząłem niedawno prowadzenie działalności gospodarczej. Na jej uruchomienie otrzymałem środki z Powiatowego Urzędu Pracy. W ramach tej działalności zamierzam kupić zestaw komputerowy o wartości: netto 3250 zł (brutto 3965 zł). Ponieważ jestem czynnym podatnikiem VAT i zestaw ten będzie służył sprzedaży opodatkowanej - odliczę VAT naliczony. W wyniku tego wartość początkowa tego zestawu komputerowego będzie wynosić 3250 zł. Podatek dochodowy od osób fizycznych opłacam wg zasad ogólnych i prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy mogę zaliczyć taki zestaw komputerowy do wyposażenia i jednorazowo wrzucić w koszty? »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Kadry dla Każdego

Strona poświęcona aktualnościom kadrowo-płacowym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »