| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: PIT - koszty

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu PIT - koszty. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące PIT - koszty.

Bez AC nie wrzucisz w koszty naprawy samochodu

Aktualizacja: 29.12.2012

Koszty naprawy uszkodzonego w wypadku drogowym samochodu mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów. Dotyczy to jednak wyłącznie sytuacji, gdy przedsiębiorca ma wykupioną dobrowolną polisę ubezpieczeniową autocasco (AC). »

OC przedsiębiorcy kosztem uzyskania przychodu

Aktualizacja: 29.12.2012

Zakup polisy ubezpieczenia OC przez przedsiębiorcę na wypadek szkód wyrządzonych w związku z prowadzoną przez niego działalnością są kwalifikowane jako koszty podatkowe. Nie dotyczy to jednak ubezpieczenia OC zakupionego dla członków zarządu spółki. »

Remont i ulepszenie w kosztach uzyskania przychodu

Aktualizacja: 29.12.2012

Zarówno remont, jak i ulepszenie środka trwałego można, co do zasady, zaliczyć do kosztów podatkowych. Koszty remontu środka trwałego zaliczane są do kosztów uzyskania przychodów w całości w chwili ich poniesienia. Natomiast wydatki na ulepszenie środka trwałego zwiększają jego wartość i dlatego trzeba je rozliczać w czasie poprzez odpisy amortyzacyjne. »

Grudniowe koszty zmniejszają PIT i VAT

Aktualizacja: 28.12.2012

Chcesz mieć niższy podatek za ostatni okres rozliczeniowy (dotyczy to PIT i VAT) - zrób zakupy firmowe jeszcze w grudniu. Kupując np. biurko, fotel, komputer, czy regał o wartości do 3 500 zł, można obniżyć PIT za 2012 rok. Dla obniżenia VAT-u nie ma znaczenia wartość dokonywanych zakupów. Konieczne jest natomiast uzyskanie faktury jeszcze w tym miesiącu. »

Koszty 2013 / 2014 - brak zapłaty to korekta kosztów w PIT i CIT

Aktualizacja: 17.09.2014

Podatnicy PIT i CIT od 1 stycznia 2013 roku będą musieli korygować koszty uzyskania przychodu, jeżeli nie uiszczą kwoty wynikającej z faktury lub innego dokumentu w ciągu 30 dni od daty upływu terminu płatności ustalonego przez strony. W przypadku gdy termin płatności jest dłuższy niż 60 dni – korekta kosztów jest konieczna w przypadku nieuregulowania należności w ciągu 90 dni od dnia zaliczenia kwoty wynikającej z faktury lub innego dokumentu do kosztów uzyskania przychodów (kosztów podatkowych). »

Zapłać albo pomniejsz koszty, czyli zmiany w podatku dochodowym 2013

Aktualizacja: 19.12.2012

Z początkiem 2013 r. wchodzą zmiany w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, wprowadzane jako część tzw. III ustawy deregulacyjnej. Najważniejsza zmiana, to konieczność pomniejszania kosztów uzyskania przychodów przez przedsiębiorców, którzy zalegają z płatnościami za zakup towarów i usług. W jaki sposób funkcjonuje ten mechanizm? »

Stypendia dla wybitnych młodych naukowców są zwolnione z PIT

Aktualizacja: 12.12.2012

Stypendia przyznawane przez Ministra Nauki z puli stypendiów dla wybitnych młodych naukowców, są objęte całkowitym zwolnieniem podatkowym, wynikającym z art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o PIT. »

Wydatki na eksploatację samochodów demonstracyjnych są kosztem podatkowym bez kilometrówki

Aktualizacja: 04.12.2012

Nie trzeba prowadzić ewidencji przebiegu samochodów demonstracyjnych, by móc zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu wydatków eksploatacyjnych. Wydatki związane z ubezpieczeniem samochodów osobowych zaliczane są do kosztów podatkowych w ramach limitu. »

Nie płacisz dostawcom – nie masz kosztów i nie odliczasz VAT

Aktualizacja: 07.01.2013

Od 2013 roku podatników, którzy nie regulują w terminie swoich zobowiązań dotkną poważne sankcje podatkowe. Jeżeli zaliczą do kosztów podatkowych zobowiązanie i nie zapłacą faktury w ciągu 30 dni od terminu płatności – będą musieli korygować koszty. Tak samo muszą postąpić z VAT naliczonym wynikającym z niezapłaconej faktury. Mali podatnicy nie będą płacili VAT dopóki nie otrzymają zapłaty od kontrahenta - znika 90. dniowy okres, po którym trzeba płacić VAT mimo braku otrzymania należności. »

Czynsz za wynajem samochodu jest kosztem uzyskania przychodu

Aktualizacja: 29.11.2012

Wydatki na wynajęcie samochodów osobowych od firm rent a car, z kierowcą lub bez kierowcy są kosztem uzyskania przychodu. W przypadku czynszu najmu samochodu nie obowiązuje limit wynikający z kilometrówki, nie ma więc konieczności prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu. Tak uważają sądy administracyjne z Naczelnym Sądem Administracyjnym na czele. Niestety Minister Finansów ma inne zdanie. »

Darmowy dojazd do pracy, to z reguły brak podwyższonych kosztów w PIT

Aktualizacja: 20.11.2012

Pracownicy mieszkający w innej miejscowości niż siedziba zakładu pracy mają prawo do zastosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodów w PIT. Jednym z warunków pozwalających na skorzystanie z tych wyższych kosztów, jest brak zwrotu kosztów dojazdu ze strony pracodawcy. Ale od tej reguły jest wyjątek. »

Amortyzacja mieszkania przeznaczonego na biuro firmy

Aktualizacja: 09.10.2012

Prowadząc działalność gospodarczą we własnym mieszkaniu niejednokrotnie decydujemy się na zaliczenie do kosztów podatkowych naszej firmy części wydatków związanych z powierzchnią przeznaczoną na biuro. Nie możemy przy tym zapomnieć o możliwości zaliczenia do kosztów odpisów amortyzacyjnych od części wartości naszego mieszkania. »

Podróże służbowe pracowników i przedsiębiorców – rozliczenia podatkowe

Aktualizacja: 01.02.2013

Od 2007 roku nie zmieniły się limity diet i należności z tytułu podróży służbowych wynikające z rozporządzeń Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Jednak już wiadomo, że wreszcie od 1 marca 2013 roku nastąpi podwyższenie tych stawek. Dieta wzrasta do 30,- zł. Ryczałt na pokrycie kosztów dojazdu środkami komunikacji miejscowej wyniesie 6,- zł, a ryczałt za nocleg 45,- zł. Wyższe będą też diety zagraniczne i limity noclegowe w delegacjach zagranicznych. Ma to oczywiście swój istotny podatkowy wymiar. »

Wydatki na mieszkanie w kosztach firmy – jak to zrobić

Aktualizacja: 27.08.2012

Prowadząc działalność gospodarczą w miejscu zamieszkania mamy prawo przeznaczyć część jego powierzchni na siedzibę firmy. Z tym wiąże się możliwość zaliczenia do kosztów podatkowych firmy odpowiedniej części wydatków ponoszonych na mieszkanie. Przecież to właśnie tutaj pracujemy lub przyjmujemy klientów. »

Firma w mieszkaniu – trzeba wydzielić część tylko na biznes

Aktualizacja: 15.01.2015

Można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki związane z utrzymaniem i eksploatacją lokalu mieszkalnego tylko wtedy, gdy lokal ten, jako całość (lub przynajmniej wyodrębnione w tym lokalu pomieszczenie) służy tylko i wyłącznie do celów prowadzonej działalności gospodarczej i jednocześnie nie służy celom osobistym. Tak uważają organy podatkowe. »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Jaworski

Specjalista do spraw IT

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »