| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: PIT - koszty

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu PIT - koszty. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące PIT - koszty.

Zakup gruntów w pkpir

Aktualizacja: 30.06.2010

Nabyłem w 2010 r. grunty w celu odsprzedaży z zyskiem. Grunty planuję sprzedać w 2011 r. Jak ująć zakup w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? »

Kiedy można zaliczyć do kosztów wstępną opłatę leasingową w pkpir

Aktualizacja: 25.06.2010

Koszty uzyskania przychodów, inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami, są potrącalne w dacie ich poniesienia (art. 22 ust. 5c ustawy o PIT). Jeżeli koszty te dotyczą okresu przekraczającego rok podatkowy, a nie jest możliwe określenie, jaka ich część dotyczy danego roku podatkowego - w takim przypadku stanowią koszty uzyskania przychodów proporcjonalnie do długości okresu, którego dotyczą. »

Kredyt mieszkaniowy przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów

Aktualizacja: 25.06.2010

Jeżeli siedzibą Twojej firmy jest mieszkanie kupione na kredyt - możesz wrzucić w firmowe koszty uzyskania przychodu odsetki od tego kredytu. »

Modernizacja środka trwałego a jednorazowa amortyzacja

Aktualizacja: 20.10.2011

Na początku 2010 r. skorzystałem z jednorazowej amortyzacji. W czerwcu 2010 r. zmodernizowałem tak rozliczony środek trwały. Czy wydatki modernizacyjne także mogę rozliczyć metodą jednorazowej amortyzacji? »

Kiedy środki z bezzwrotnej pomocy zagranicznej są wolne od PIT

Aktualizacja: 24.10.2011

Fiskus twierdzi, że wstępne w przypadku prefinansowania (wstępnego finansowania wydatków z funduszy własnych polskiej instytucji) podatnik nie ma prawa do zwolnienia wynikającego z art. 21 ust.1 pkt 46 ustawy o PIT – dotyczącego środków z bezzwrotnej pomocy zagranicznej, którymi ostatecznie zostaną sfinansowane wydatki. Jednak sądy administracyjne biorą w tym względzie stronę podatników. »

Przegrana sprawa w sądzie jest kosztem przedsiębiorcy

Aktualizacja: 09.06.2010

Czasem przegraną sprawę w sądzie może choć trochę osłodzić możliwość zaliczenia do kosztów wydatków poniesionych na ten spór. »

Kiedy można zaliczyć do kosztów pierwszą (wstępną) ratę leasingową maszyny w pkpir

Aktualizacja: 02.06.2010

W przypadku leasingu operacyjnego maszyny używanej w działalności gospodarczej pierwszą ratę leasingową (tzw. czynsz inicjalny) można ująć w kosztach uzyskania przychodów jednorazowo w dacie poniesienia tego wydatku. Za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów, w przypadku podatników prowadzących podatkowe księgi przychodów i rozchodów uważa się dzień wystawienia faktury (rachunku) lub innego dowodu stanowiącego podstawę do zaksięgowania (ujęcia) kosztu. »

Kiedy zaliczyć do kosztów składki na ZUS, FP i FGŚP

Aktualizacja: 02.06.2010

Od 2009 roku składki na ZUS, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych powinny być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów w miesiącu, za który składki te są należne, pod warunkiem, że składki zostaną opłacone w terminie wynikającym z odrębnych ustaw. Jedynie w przypadku uchybienia tym terminom w/w składki stanowić będą koszt uzyskania przychodu w miesiącu, w którym zostały faktycznie zapłacone. »

Jak rozliczyć zakup towarów handlowych w księdze przychodów i rozchodów

Aktualizacja: 02.06.2010

Zakup towarów handlowych należy wprowadzić do podatkowej księgi przychodów i rozchodów na podstawie faktury. Dla podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów, zgodnie z art. 22 ust. 6b ustawy o PIT dniem poniesienia kosztu jest dzień wystawienia faktury (rachunku) lub innego dowodu stanowiącego podstawę do zaksięgowania (ujęcia) kosztu. »

Jak rozliczyć i udokumentować delegacje pracowników w pkpir

Aktualizacja: 25.11.2011

Zwrot koszów diet i noclegów dokonany na rzecz pracowników, może stanowić koszt uzyskania przychodu. Dokumenty potwierdzające koszty wyjazdów służbowych pracowników muszą zawierać dane zawarte w § 14 rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. »

Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów niezamortyzowanej wartości środka trwałego

Aktualizacja: 01.06.2010

Otrzymałem w drodze darowizny przedsiębiorstwo od mojego ojca. Będę kontynuował działalność gospodarczą prowadzoną przy użyciu tego przedsiębiorstwa, rozliczając się na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Nieruchomości wchodzące w skład przedsiębiorstwa zostaną wpisane do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Czy w przypadku sprzedaży nieruchomości będę mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów niezamortyzowaną część wartości początkowej nieruchomości? »

Jak rozliczyć wydatki na rozbudowę programu komputerowego

Aktualizacja: 01.06.2010

Spółka cywilna nabyła licencję użytkowania programu komputerowego do działu obsługi klienta. Licencja na program została zaliczona przez spółkę do wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji. Funkcjonalność programu jest systematycznie rozbudowywana, m.in. poprzez rozszerzanie go o kolejne stanowiska biura obsługi klienta, wprowadzanie nowych funkcji oraz usprawnianie istniejących, dostosowywanie do zmieniających się uregulowań prawnych... »

Bilety na zajęcia sportowe oraz dofinansowanie posiłków przez pracodawcę, który utworzył zfśs

Aktualizacja: 18.10.2011

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zatrudnia dwunastu pracowników. Spółka kupuje bilety na zajęcia sportowe oraz dofinansowuje posiłki pracownikom. Przydział biletów oraz kwota dofinansowania zależnie od sytuacji materialnej pracowników. W spółce utworzono zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Czy spółka może zaliczyć wydatki na zakup biletów oraz koszt dofinansowania posiłków do kosztów uzyskania przychodów. »

Wstępna opłata leasingową - interpretacje sądów i fiskusa

Aktualizacja: 26.05.2010

Wątpliwości i rozbieżności dotyczą przede wszystkim momentu zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wstępnych opłat leasingowych przez podatników ewidencjonujących koszty metodą memoriałową. A więc rozliczających koszty podatkowe w podziale na koszty bezpośrednio związane z przychodami danego roku oraz koszty pośrednie. »

Koszty ubezpieczenia składników majątku obrotowego

Aktualizacja: 26.05.2010

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. W październiku 2009 r. podpisałem na okres jednego roku (do 30 września tego roku) umowę ubezpieczenia majątku obrotowego firmy. Kiedy powinienem zaliczyć wydatek na ubezpieczenie do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów? »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kucharska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »