| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama

Temat: rachunkowość

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu rachunkowość. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące rachunkowość.

Jak wycofać środek trwały z ewidencji i jak to zdarzenie zaksięgować

Aktualizacja: 22.04.2013

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą kupiła w 1998 r. lokal użytkowy, który wprowadziła do ewidencji środków trwałych (pełne księgi rachunkowe). VAT naliczony został rozliczony z podatkiem należnym. Lokal jest amortyzowany. Przez cały czas był wynajmowany. Obecnie właściciel chce wycofać lokal z działalności, a następnie przekazać córce w drodze darowizny. Jakim dokumentem należy wycofać lokal z ewidencji i jak to zdarzenie zaksięgować? »

Zwolnienie podmiotowe z VAT – można wystawiać fakturę lub rachunek

Aktualizacja: 18.09.2014

Podatnik zwolniony z podatku VAT może od 2013 roku dokumentować dokonaną sprzedaż za pomocą faktur. Warto jednak pamiętać o szczególnych zasadach wystawiania ich. »

Dobowy raport fiskalny - dzień bez sprzedaży

Aktualizacja: 30.07.2013

Podatnicy ewidencjonujący sprzedaż kasami fiskalnymi miewają wątpliwości, czy muszą sporządzić fiskalny raport dobowy w dniu, w którym nie wystąpiła sprzedaż. »

Jakie są zasady ewidencji środków europejskich

Aktualizacja: 11.04.2013

Do ewidencji w zakresie przepływu środków europejskich wprowadzone zostały odrębne konta księgowe. Służą one do ewidencji rozliczenia wydatków budżetu środków europejskich, płatności, planu i zaangażowania wydatków środków europejskich. »

Jak ująć w księgach opłaty za użytkowanie wieczyste

Aktualizacja: 30.07.2013

Przedsiębiorca jest użytkownikiem wieczystym gruntu. Jak powinien ująć w księgach rachunkowych opłaty roczne za użytkowanie wieczyste? »

Nowy tekst ujednolicony ustawy o rachunkowości

Aktualizacja: 12.04.2013

W Dzienniku Ustaw został opublikowany nowy tekst jednolity ustawy o rachunkowości. »

Kto ma podpisać sprawozdanie finansowe, gdy zmieniła się główna księgowa

Aktualizacja: 16.04.2013

Czy osoba, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki w styczniu 2013 r., jest zobowiązana do podpisania rocznego sprawozdania finansowego za rok 2012? Samo sprawozdanie finansowe za rok 2012 jest sporządzane już przez nową główną księgową. »

Jak ująć w księgach koszty postępowania sądowego

Aktualizacja: 16.04.2013

Jak prawidłowo ująć w księgach rachunkowych koszty postępowania sądowego i koszty zastępstwa procesowego oraz należne odsetki ustawowe i karne w związku z dochodzeniem zwrotu należności z tytułu udzielonych pożyczek? »

Jak wprowadzić do ksiąg rachunkowych majątek przekazany z operatem szacunkowym

Aktualizacja: 01.08.2013

Nastąpiła likwidacja placówki szkolnej. Pozostający po niej budynek i działkę przejęła jednostka budżetowa. Majątek przekazano protokołem zdawczo-odbiorczym, w którym ujęto wartości zakupu wraz z umorzeniem majątku. Nieruchomość oddana została w trwały zarząd łącznie z operatem szacunkowym majątku. Czy jednostka przejmująca, wprowadzając do ksiąg rachunkowych ten majątek, powinna przyjąć wartości z protokołu przekazania czy może z operatu szacunkowego? »

Jak zaklasyfikować zdarzenia po dacie bilansu

Aktualizacja: 01.08.2013

W każdym przedsiębiorstwie po dniu bilansowym mają miejsce zdarzenia, które mimo że wystąpiły w kolejnym roku obrotowym, mogą mieć wpływ na informacje prezentowane w sprawozdaniu finansowym jednostki za rok, który już się zakończył. Podstawowym problemem w takiej sytuacji jest poprawne zaklasyfikowanie zaistniałych zdarzeń oraz określenie ich wpływu na dane zawarte w sporządzonym sprawozdaniu finansowym. »

Zmiany w rozporządzeniu dotyczącym klasyfikacji budżetowej

Aktualizacja: 01.08.2013

Opublikowano kolejną zmianę do szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych. Nowelizacja obowiązuje, z niewielkimi wyjątkami, z mocą wsteczną od 1 stycznia 2013 r. »

Jak długo przechowywać księgi rachunkowe

Aktualizacja: 01.08.2013

Czy możemy zniszczyć księgi rachunkowe za rok 2007? Jak zorganizować zniszczenie dokumentów? »

Zapraszamy na konferencję "Rachunkowość i Podatki 2013"

Aktualizacja: 01.08.2013

Zapraszamy głównych księgowych, dyrektorów finansowych, właścicieli firm, dyrektorów zarządzających, biura rachunkowe na konferencję "Rachunkowość i Podatki 2013". »

Gdzie w bilansie wykazać nadpłacone zobowiązanie

Aktualizacja: 05.08.2013

Gdzie w bilansie wykazać nadpłatę wynikającą z podwójnej zapłaty tej samej faktury? Z ksiąg rachunkowych na dzień bilansowy wynika, że nasz kontrahent pomylił się i dwukrotnie zapłacił za wystawioną przez nas fakturę z tytułu dostaw materiałów. Czy prawidłowe będzie wykazanie tej kwoty w poz. B.III.2d, tj. jako zobowiązania z tytułu dostaw i usług o okresie wymagalności do 12 miesięcy? »

Jak w sprawozdaniu wykazać zwrócone wadium

Aktualizacja: 05.08.2013

Spółka nie wygrała przetargu, po czym otrzymała zwrot wpłaconego wadium. Jak zatem w sprawozdaniu finansowym wykazać wpłacone i zwrócone na początku kolejnego roku obrotowego wadium? »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Jaworski

Specjalista do spraw IT

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »