| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: reprezentacja przedsiębiorcy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu reprezentacja przedsiębiorcy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące reprezentacja przedsiębiorcy.

Jak prawidłowo udzielić pełnomocnictwa?

Aktualizacja: 13.06.2013

Zdarzają się sytuacje, kiedy nie możemy osobiście załatwić ważnej sprawy (np. zawrzeć umowy). Wówczas czynność prawna może być dokonana w naszym imieniu przez inną osobę poprzez udzielenie pełnomocnictwa. »

Zasady reprezentacji spółki z o.o. w organizacji

Aktualizacja: 25.07.2013

Zagadnienia dotyczące reprezentacji spółki z o.o. (i spółek kapitałowych w ogólności) są od dawna przedmiotem zainteresowania zarówno doktryny prawniczej jak i bardzo bogatego orzecznictwa. Z pewnością jednak warto zwrócić uwagę na nieco zaniedbywany aspekt dotyczący reprezentacji spółki z o.o. w fazie organizacji. »

Koszty reprezentacji - najnowsze orzecznictwo

Aktualizacja: 08.03.2013

Ustawy o podatkach dochodowych (zarówno ustawa o PIT, jak i ustawa o CIT), wyłączają z pojęcia kosztów uzyskania przychodów koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Z przepisów nie dowiemy się niestety, co należy rozumieć pod pojęciem „reprezentacji”, odpowiedzi szukać więc należy w interpretacjach i orzecznictwie. Niestety aktualne orzecznictwo w tym zakresie może powodować szereg wątpliwości. »

Poczęstunek dla kontrahenta – koszt podatkowy, czy reprezentacja?

Aktualizacja: 01.02.2013

Organy podatkowe z reguły nie pozwalają podatnikom zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wydatków na poczęstunek (posiłki) dla kontrahentów podczas spotkań biznesowych. W najbliższych miesiącach spodziewana jest uchwała NSA w tym zakresie. »

Wydatki na organizację imprez jubileuszowych – czy są kosztami podatkowymi

Aktualizacja: 01.02.2013

Spółka organizuje cyklicznie imprezy okolicznościowe (jubileuszowe). Ponosi w związku z tym szereg wydatków: na wynajęcie obiektu, oprawę artystyczną, ochronę i opiekę medyczną, obsługę techniczną, materiały promocyjno-reklamowe, catering itp. Czy wydatki te mogą stanowić koszty uzyskania przychodów? »

Wydatki na alkohol nie są kosztem uzyskania przychodu

Aktualizacja: 12.12.2012

Wydatki na napoje alkoholowe, także te podawane przy okazji różnego rodzaju szkoleń i konferencji, nawet jeżeli uznawane są za zwyczajowo przyjęte i zostaną dostosowane do charakteru spotkania, nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Bez względu na taką ocenę pozostaje również ilość i rodzaj podawanego alkoholu. Wydatki na alkohol nie mają związku z celami określonymi w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT. »

Wydatki na zakup przedmiotów z logo podatnika – czy są kosztami podatkowymi

Aktualizacja: 04.12.2012

Zdaniem organów podatkowych masowe rozdawanie przedmiotów oznakowanych logo podatnika to reklama. Wydatki na reklamę można zaliczyć do kosztów podatkowych. Masowe rozdawanie ma miejsce wtedy, gdy każdy zainteresowany podmiot ma możliwość otrzymania takich przedmiotów, podczas powszechnie stosowanych form promocji (np. degustacje, imprezy sponsorowane, targi). Rozdawanie gadżetów z logo ograniczonej grupie podmiotów, zwłaszcza partnerom handlowym – to reprezentacja. Wydatki na reprezentację nie są kosztem uzyskania przychodu. »

Czy wydatki na alkohol mogą być kosztem uzyskania przychodu?

Aktualizacja: 08.08.2012

Do niedawna wydawało się, że absolutnie nie. Zarówno organy podatkowe jak i sądy zgodnie twierdziły, że wydatki na napoje alkoholowe podawane zarówno na spotkaniach z kontrahentami, jak i na szkoleniach, czy imprezach integracyjnych nie mogą być zaliczone do kosztów podatkowych. Jednak ostatnio inną wykładnię przepisów zaprezentował odnośnie spotkań integracyjnych Naczelny Sąd Administracyjny. Trudno jeszcze obecnie zgadywać, czy tą wykładnię podzielą inne składy orzekające sądów administracyjnych. »

Posiłek w restauracji to reprezentacja – wydatki nie są kosztem uzyskania przychodu

Aktualizacja: 08.08.2012

Wydatki związane ze spotkaniem biznesowym z aktualnym lub potencjalnym klientem, dotyczące nabycia usług gastronomicznych np. w restauracji, nie stanowią kosztu uzyskania przychodu, w przeciwieństwie do tych oferowanych kontrahentom w biurze-siedzibie podatnika. Tak uznał Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 24 maja 2012r. (II FSK 2341/10). »

Rozliczanie kosztów reprezentacji i reklamy - co warto wiedzieć?

Aktualizacja: 18.06.2012

Efektywne działania marketingowe silnie wpływają na przychody firmy, niezależnie od branży. Jednak nie każdy wydatek związany z marketingiem może formalnie stanowić koszt uzyskania przychodu. Jak zatem rozliczać wydatki na reprezentację i reklamę? »

Szkolenia dla kontrahentów – przygotuj prawidłową dokumentację

Aktualizacja: 05.06.2012

Przedsiębiorcy zapraszający klientów i kontrahentów na szkolenie wyjazdowe powinni pamiętać, by przygotować stosowny program szkolenia i pozostałą dokumentację. Te odpowiednio przygotowane dokumenty pozwolą bez obaw zaliczyć wydatki na szkolenie do kosztów podatkowych i przekonać fiskusa podczas ewentualnej kontroli. Ważne jest, by szkolenie nie miało znamion reprezentacji, bo wydatków na reprezentację nie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. »

Wydatki na szkolenia dla kontrahentów i klientów są kosztem uzyskania przychodów

Aktualizacja: 05.06.2012

W celu intensyfikacji sprzedaży spółki często decydują się na zaproszenie kontrahentów na szkolenia, niejednokrotnie o charakterze wyjazdowym, gdzie goście mają zapewniony przelot, wyżywienie, ubezpieczenie itp. Czy w takim przypadku mamy do czynienia z wydatkami reprezentacyjnymi? »

Alkohol nie może być kosztem uzyskania przychodu

Aktualizacja: 15.05.2012

Wydatki na alkohol ponoszone w celach związanych z organizacją szkoleń integracyjnych czy produktowych są szczególnie wrażliwą kategorią kosztów. Czy poczęstunek zawierający napoje alkoholowe stanowi zawsze reprezentację? Naczelny Sąd Administracyjny uznał niedawno, że tak. »

Wszystko jest reprezentacją?

Aktualizacja: 07.03.2012

Okazałość czy wystawność oferowanego kontrahentowi poczęstunku w ogóle nie stanowi kryterium kwalifikowania wydatków jako kosztów reprezentacji, gdyż o takim ich charakterze decyduje tylko związek z pełnieniem funkcji przedstawicielskich, rozumianych jako występowanie w imieniu i w interesie podatnika, a nie okazałość lub wystawność sprawowania takiego przedstawicielstwa. Próba rozróżniania wydatków związanych z reprezentacją na przeciętne, typowe i wystawne, okazałe, nie ma żadnego uzasadnienia normatywnego. »

Które prezenty dla kontrahentów można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

Aktualizacja: 21.12.2011

Zamierzamy obdarować naszych klientów i dostawców podarunkami z okazji Świąt i Nowego Roku. Zamierzamy przygotować kosze z własnymi wyrobami cukierniczymi i butelkami wina. Czy wartość rozdysponowanych prezentów będziemy mogli zaliczyć do koszów uzyskania przychodów? »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Tense.pl

Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »