| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: środki trwałe

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu środki trwałe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące środki trwałe.

Wycena środka trwałego wprowadzonego do ewidencji

Aktualizacja: 19.07.2013

Podatnik może dokonać samodzielnej wyceny w celu ustalenia wartości początkowej środka trwałego, po raz pierwszy wprowadzonego do ewidencji środków trwałych. »

Środki trwałe wykorzystywane sezonowo - amortyzacja

Aktualizacja: 10.07.2013

Niektóre środki trwałe są wykorzystywane przez podatników jedynie sezonowo (np. tylko w wakacje). Te środki trwałe są amortyzowane w inny sposób, niż wykorzystywane całorocznie. »

Samochód osobowy w firmie - od zakupu do sprzedaży

Aktualizacja: 28.06.2013

Samochód osobowy stanowi często składnik majątku firmy. Jego zakup, późniejsza eksploatacja i sprzedaż są regulowane przez wiele przepisów zarówno podatkowych, jak i wynikających z prawa bilansowego. »

Amortyzacja środków trwałych w jednostkach budżetowych

Aktualizacja: 29.07.2013

Zasady amortyzacji środków trwałych w samorządowych zakładach budżetowych wynikają z rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych. »

Jak wycofać środek trwały z ewidencji i jak to zdarzenie zaksięgować

Aktualizacja: 22.04.2013

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą kupiła w 1998 r. lokal użytkowy, który wprowadziła do ewidencji środków trwałych (pełne księgi rachunkowe). VAT naliczony został rozliczony z podatkiem należnym. Lokal jest amortyzowany. Przez cały czas był wynajmowany. Obecnie właściciel chce wycofać lokal z działalności, a następnie przekazać córce w drodze darowizny. Jakim dokumentem należy wycofać lokal z ewidencji i jak to zdarzenie zaksięgować? »

Kiedy przekazanie firmy mężowi nie jest opodatkowane VAT

Aktualizacja: 05.08.2013

Podatniczka była osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Była czynnym podatnikiem VAT. W grudniu 2012 r. przekazała nieodpłatnie całe prowadzone przedsiębiorstwo mężowi. Przekazaniu podlegały wszystkie składniki wchodzące w skład firmy, takie jak: nieruchomości, środki trwałe, wyposażenie, materiały, a także kredyt bankowy, który został zaciągnięty w związku z rozbudową nieruchomości. Przed przekazaniem firmy mąż założył swoją indywidualną działalność gospodarczą. W związku z nieodpłatnym przekazaniem przedsiębiorstwa sporządzony został protokół przekazania przedsiębiorstwa do dalszego prowadzenia. Po dokonaniu czynności przekazania podatniczka zlikwidowała prowadzoną działalność gospodarczą. Czy nieodpłatne przekazanie całego przedsiębiorstwa mężowi, a następnie zakończenie prowadzenia działalności gospodarczej spowoduje konieczność zapłaty VAT? »

Remont czy ulepszenie środka trwałego

Aktualizacja: 11.02.2013

Z problemem rozróżnienia remontu i ulepszenia spotyka się wielu księgowych. Rozróżnienie tych pojęć ma szczególne znaczenie w celu nie tylko prawidłowego ujęcia nakładów w księgach rachunkowych, ale także traktowania ich pod względem podatkowym. »

Nowa hala produkcyjna w miejscu starej (niezamortyzowanej) – skutki podatkowe

Aktualizacja: 14.12.2012

Firma X zamierza w miejscu starej hali produkcyjnej postawić nową halę. Większa część starej hali zostanie wyburzona. Jednocześnie stara hala nie została jeszcze w pełni zamortyzowana. Powstaje pytanie, czy wartość nie w pełni umorzonej hali produkcyjnej zwiększa wartość początkową wybudowanej w jej miejscu nowej hali? »

Wpis do ewidencji środków trwałych jest niezbędny do rozpoczęcia amortyzacji

Aktualizacja: 20.11.2012

Warunkiem koniecznym dla rozpoczęcia amortyzacji podatkowej danego środka trwałego jest jego ujęcie w ewidencji środków trwałych. Nie wystarczy dokument potwierdzający przyjęcie do używania tego środka trwałego. »

Jak zaliczyć do kosztów wydatek na domek kempingowy

Aktualizacja: 22.08.2012

Zakup przez przedsiębiorcę dla celów prowadzonej działalności gospodarczej domków kempingowych, będących środkami trwałymi, podlega amortyzacji. Jednak przedsiębiorca może znacznie przyspieszyć jej okres, jeśli zdecyduje się na zakup domku używanego lub przed wprowadzeniem do ewidencji środków trwałych dokona w nim ulepszeń. »

Jak ustalić wartość początkową nabytego środka trwałego

Aktualizacja: 21.08.2012

Chcąc dokonać amortyzacji zakupionych środków trwałych, przedsiębiorca musi ustalić ich wartość początkową. Co do zasady wartość tą stanowi cena ich nabycia, na którą składają się także wydatki towarzyszące zawarciu transakcji. W przypadku brak możliwości ustalenia ceny nabycia, przedsiębiorca powinien dokonać jej wyceny rynkowej. »

Zakup ciężarówki, to więcej korzyści podatkowych

Aktualizacja: 17.05.2012

Przy nabyciu auta firmowego trzeba wziąć pod uwagę nie tylko jego cenę, ale też skutki podatkowe jego kupna i eksploatacji. Najwięcej możliwości daje przedsiębiorcy zakup samochodu ciężarowego, bo taki środek trwały można amortyzować aż na pięć sposobów. W przypadku samochodów osobowych dostępne są trzy metody i dodatkowo występują ograniczenia w ich stosowaniu. »

Amortyzacja linii produkcyjnej w budynku bez pozwolenia na użytkowanie

Aktualizacja: 07.05.2012

Firma nie posiadająca jeszcze pozwolenia na użytkowanie hali montażowej rozpoczęła amortyzację używanej przez nią kompletnej i zdatnej do użytku linii produkcyjnej posadowionej w tym budynku. Czy postępowanie podatnika jest prawidłowe? »

Metoda degresywna amortyzacji

Aktualizacja: 05.04.2012

Ta metoda dokonywania odpisów amortyzacyjnych jest wykorzystywana raczej w ograniczonym zakresie, bowiem możliwość jej zastosowania ogranicza się wyłącznie do środków trwałych ujętych w grupie 3 - 6 i 8 KŚT oraz do środków transportu, przy czym z kategorii tej wyłączone są samochody osobowe. »

Stary samochód opłacalny podatkowo

Aktualizacja: 26.03.2012

Osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą wnieść do majątku firmy swoje prywatne rzeczy (np. samochody). Co istotne można to zrobić wg ceny zakupu, nawet sprzed kilku lat. O ile oczywiście mogą tą cenę zakupu udokumentować (np. umową, czy fakturą). Po sprzedaży auta firma wykaże stratę podatkową. »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Cafe Finance

Ogólnopolskie biuro rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »