| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Vademecum > Doskonalenie zawodu > Praktykę w księgowości poświadcza zakres obowiązków

Praktykę w księgowości poświadcza zakres obowiązków

Księgowy, który chce udowodnić posiadaną praktykę zawodową, może przedstawić zakres wykonywanych dotychczas obowiązków.


Osoby, które chcą uzyskać certyfikat księgowy, muszą udokumentować praktykę w księgowości. W tym celu można złożyć oryginały bądź uwierzytelnione przez notariusza kopie świadectw pracy lub zaświadczeń od pracodawcy. Jeżeli ze stanowiska pracy nie wynika praktyka, konieczne będą dodatkowe dokumenty, np. zakres obowiązków.

Wiele osób często ma wątpliwości, które z zajmowanych stanowisk wymagają dodatkowej dokumentacji. W odpowiedzi na zadane przez nas pytanie Ministerstwo Finansów wyjaśniło, że nazwa stanowiska pracy nie decyduje o spełnieniu warunku praktyki w księgowości. Znaczenie mają czynności wykonywane w ramach zatrudnienia.

Resort podkreśla również, że jednostki, które mają obowiązek prowadzić księgi rachunkowe, są zobligowane do stosowania zasad zawartych w przepisach ustawy o rachunkowości. Zatem główni księgowi, starsi księgowi, księgowi zatrudnieni w tych jednostkach (m.in. sp. z o.o., S.A.) wypełniając przepisy ustawy o rachunkowości wykonują czynności składające się na prowadzenie ksiąg rachunkowych. W tym przypadku nie jest wymagane przedkładanie zakresów obowiązków wykonywanych w ramach zatrudnienia. Dodatkowe zaświadczenia od pracodawców lub zakresy obowiązków wymagane są natomiast na takich stanowiskach, jak referent, inspektor, koordynator.

Agnieszka Pokojska

agnieszka.pokojska@infor.pl

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Łukaszewicz

Ekspert z zakresu zamówień publicznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »