| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Warto wiedzieć > Jak sporządzić sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji

Jak sporządzić sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji

Ostatnim dokumentem rozliczeniowym, kończącym (zamykającym) inwentaryzację, jest sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji, sporządzane przez przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej.


Obowiązek sporządzenia przez przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej sprawozdania końcowego powinien wynikać wprost z instrukcji inwentaryzacyjnej opracowanej w danej firmie. Przykładowy zapis w instrukcji może wyglądać następująco:

(…) Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.

Sprawozdanie zawiera końcowe wnioski z przeprowadzonej inwentaryzacji. Powinno ono zawierać pozytywne i negatywne uwagi oraz spostrzeżenia na temat przygotowania poszczególnych pól spisowych, wskazanie trudności (w ujęciu chronologicznym), jakie napotkano w trakcie przeprowadzania inwentaryzacji, a także komentarz do wniosków wskazanych w sprawozdaniach poszczególnych zespołów spisowych i końcowe wnioski samej komisji inwentaryzacyjnej. Przewodniczący składa sprawozdanie kierownikowi jednostki.

Przykładowy wzór sprawozdania końcowego prezentujemy:

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Piotr Tefler
ekspert w zakresie zarządzania finansami przedsiębiorstw
reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Emil Kowalski

www.asib.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »