| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Warto wiedzieć > Jak sporządzić sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji

Jak sporządzić sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji

Ostatnim dokumentem rozliczeniowym, kończącym (zamykającym) inwentaryzację, jest sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji, sporządzane przez przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej.


Obowiązek sporządzenia przez przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej sprawozdania końcowego powinien wynikać wprost z instrukcji inwentaryzacyjnej opracowanej w danej firmie. Przykładowy zapis w instrukcji może wyglądać następująco:

(…) Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.

Sprawozdanie zawiera końcowe wnioski z przeprowadzonej inwentaryzacji. Powinno ono zawierać pozytywne i negatywne uwagi oraz spostrzeżenia na temat przygotowania poszczególnych pól spisowych, wskazanie trudności (w ujęciu chronologicznym), jakie napotkano w trakcie przeprowadzania inwentaryzacji, a także komentarz do wniosków wskazanych w sprawozdaniach poszczególnych zespołów spisowych i końcowe wnioski samej komisji inwentaryzacyjnej. Przewodniczący składa sprawozdanie kierownikowi jednostki.

Przykładowy wzór sprawozdania końcowego prezentujemy:

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Piotr Tefler
ekspert w zakresie zarządzania finansami przedsiębiorstw
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

dr Witold Florczak

Aktuariusz, Ekspert ds. wyceny rezerw na świadczenia pracownicze

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK