| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Reforma w sektorze publicznym to dodatkowe koszty

Reforma w sektorze publicznym to dodatkowe koszty

Zmiany w sektorze publicznym będą związane z dodatkowymi kosztami, m.in. odpraw dla zwalnianych pracowników oraz wynagrodzeń dla członków komitetów audytu.

Zmiany w sektorze publicznym, które niesie nowa ustawa o finansach publicznych (opublikowana w Dz.U. z 24 września 2009 r. nr 157, poz. 1240), oznaczają, że budżety samorządów oraz budżet państwa zostaną obciążone kosztami. Chodzi nie tylko o odprawy dla zwalnianych pracowników, ale również koszty związane z powołaniem spółek prawa handlowego, koszty utworzenia i organizacji nowo powołanych jednostek i spółek, przejęciem przez Skarb Państwa akcji od jednostek (nie dotyczy samorządów), powołaniem nowych komitetów audytu itd.

Jak mówi dr Ryszard Sowiński z Instytutu Sobieskiego, w projekcie do ustawy o finansach i każdej innej ustawy, koszty zmian powinny być określone szczegółowo. Tymczasem w wielu ustawach ciągle brakuje informacji o kosztach. W uzasadnieniu projektu ustawy o finansach dane o kosztach dotyczą tylko wynagrodzeń niezależnych członków komitetów audytu, które mają powstać w 17 ministerstwach. Przykładowo koszt wynagrodzenia dla komitetów utworzonych dla każdego działu administracji z minimum dwoma niezależnymi członkami wyniesie ponad 219 tys. zł rocznie. Ministerstwo Finansów w uzasadnieniu przyznało też, że w początkowym okresie wdrażania nowych przepisów o finansach publicznych można liczyć się z pewnymi kosztami, które jednak mają zostać zniwelowane oszczędnościami, jakie przyniesie reforma finansów publicznych.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Helpdesk Kadrowy Sp. z o.o.

Outsourcing kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »