| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Tajemnice zawodowe doradców podatkowych pod ochroną

Tajemnice zawodowe doradców podatkowych pod ochroną

Doradcy podatkowi będą mieli więcej uprawnień, a ich tajemnice zawodowe będą chronione tak samo, jak tajemnice radców prawnych czy adwokatów - wynika z uchwalonej w czwartek, 6 maja przez Sejm nowelizacji ustawy o doradztwie podatkowym.

Za przyjęciem nowelizacji głosowało 432 posłów; nikt nie był przeciw i nikt nie wstrzymał się od głosu.

Celem ustawy jest dostosowanie polskiego prawa do wspólnotowej dyrektywy tzw. usługowej. Przewiduje ona, że doradcy będą mogli prowadzić inną niż doradcza działalność gospodarczą. Będą też mogli reklamować swoje usługi, co dotychczas było zakazane. Reklama będzie musiała być zgodna z zasadami etyki zawodowej, np. nie mogłaby dyskredytować innych doradców. Za przekroczenie zasad etyki doradcy będzie groziła odpowiedzialność dyscyplinarna.

Rozszerzone zostały kompetencje doradców podatkowych. Poza sprawami podatkowymi będą oni mogli prowadzić również sprawy celne oraz dotyczące egzekucji administracyjnej.

Doradca, który nie wykupi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z wykonywaną działalnością, może stracić prawo świadczenia usług. Gdyby prowadził już działalność w innym państwie unijnym, to wykupione przez niego ubezpieczenie byłoby równoważne z ubezpieczeniem zawieranym w tym kraju członkowskim. Gdyby jego zakres był mniejszy, doradca będzie musiał zawrzeć umowę uzupełniającą.

Zmiany mają wejść w życie 30 dni od daty ich ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK