| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Charytatywne smsy bez podatku VAT

Charytatywne smsy bez podatku VAT

Od 4 sierpnia 2010 r. charytatywne SMS-y i połączenia telefoniczne są zwolnione z podatku VAT.

Takie rozwiązanie zakłada rozporządzenie ministra finansów z 2 czerwca 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 96, poz. 623).

Zmiany w przepisach wychodzą naprzeciw postulatom organizacji pozarządowych, które od dawna walczyły o zdjęcie VAT z tej formy darowizny.

Warunkiem zwolnienia SMS-ów i połączeń telefonicznych z podatku VAT jest m.in. prowadzenie akcji charytatywnej w ramach tzw. zbiórki publicznej i podpisanie umowy pomiędzy operatorem telekomunikacyjnym a organizacją pożytku publicznego prowadzącą akcję. Zwolnienie nie dotyczy SMS-ów i połączeń realizowanych z telefonów na kartę, czyli tzw. pre-paidów.

Szczegółowe warunki, jakie powinny zostać spełnione, aby skorzystać ze zwolnienia:

1) dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej zawarł z organizacją pożytku publicznego pisemną umowę dotyczącą przekazania tej organizacji kwoty należnej, w części przekraczającej kwotę zatrzymywaną przez dostawcę usługi, z tytułu wykonywanych usług o podwyższonej opłacie dla realizacji zbiórek publicznych przez tę organizację;

2) w umowie został podany numer lub numery, wykorzystywane do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie, okres, w którym numer lub numery będą udostępnione na potrzeby zbiórki publicznej, cena jednostkowa usługi ze wskazaniem kwoty zatrzymywanej przez dostawcę usługi;

3) dostawca usługi posiada kopię pozwolenia na przeprowadzenie przez organizację pożytku publicznego zbiórki publicznej, uzyskanego zgodnie z przepisami o zbiórkach publicznych;

4) kwota otrzymana za wykonane usługi o podwyższonej opłacie udokumentowane fakturami, z wyjątkiem kwoty zatrzymywanej przez dostawcę usługi, zostanie w terminie 45 dni od końca miesiąca, w którym dostawca usługi otrzymał tę kwotę, przekazana na rachunek bankowy organizacji pożytku publicznego;

5) w fakturach za usługi telekomunikacyjne zostanie wyszczególniona liczba połączeń zrealizowanych z wykorzystaniem numerów oraz wartość tych usług z uwzględnieniem kwot, które mają być przekazane organizacji pożytku publicznego, oraz kwot zatrzymywanych przez dostawcę usługi;

6) nabywca usługi o podwyższonej opłacie nie otrzymuje w zamian innego świadczenia, w tym również w postaci prawa do udziału w losowaniu nagród, z wyjątkiem potwierdzenia zainicjowania połączenia, w tym w formie połączenia zwrotnego;

7) organizacja pożytku publicznego nie dokonuje żadnych świadczeń na rzecz dostawcy usługi z tytułu zawarcia umowy lub w związku z nią, z wyjątkiem informowania o uczestniczeniu dostawcy usługi w zbiórce publicznej, o wysokości kwoty zatrzymywanej przez dostawcę usługi z tytułu wykonywanej usługi oraz przekazywania danych dotyczących dostawcy usługi, w tym jego logo, podczas rozpowszechniania informacji;

8) przed rozpoczęciem świadczenia usługi na podstawie umowy, dostawca usługi podaje do publicznej wiadomości informację o wysokości kwoty zatrzymywanej.

Rozporządzenie weszło w życie 4 sierpnia 2010 r.

Adam Kuchta

www.ksiegowosc.infor.pl

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Turek

analityk

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »