| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Nowelizacja ustawy o usługach turystycznych

Nowelizacja ustawy o usługach turystycznych

Dnia 17 września 2010 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o usługach turystycznych oraz ustawy - Kodeks wykroczeń, która wprowadza m. in. ułatwienia w prowadzeniu działalności regulowanej organizatorów turystyki i pośredników turystycznych przez zniesienie wymogu zapewnienia kierowania przedsiębiorstwem lub jego oddziałem przez osobę spełniającą określone wymagania co do wykształcenia, praktyki i niekaralności.

Co więcej, zgodnie z nowelizacją, w przypadku, gdy organizator turystyki odmawia uwzględnienia reklamacji ma on obowiązek szczegółowo uzasadnić na piśmie przyczyny odmowy. Jeżeli natomiast, organizator turystyki nie ustosunkuje się na piśmie do reklamacji w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, a w razie reklamacji złożonej w trakcie trwania imprezy turystycznej w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, uważa się, że uznał reklamację za uzasadnioną.

Organizator turystyki, zgodnie z nowelizacją, nie musi posiadać zabezpieczenia finansowego pod warunkiem, że przyjmuje wpłaty klientów wyłącznie na rachunek powierniczy, jeżeli wykonuje usługi turystyczne wyłącznie na terenie kraju i złoży marszałkowi województwa oświadczenie o przyjmowaniu wpłat na rachunek powierniczy, co wynika z faktu, że w przypadku usług wykonywanych w kraju nie zachodzi potrzeba pokrywania kosztów powrotu, natomiast forma zabezpieczenia eliminuje zagrożenie utraty wpłat klientów w przypadku niewykonania umowy. Natomiast w przypadku przedsiębiorców zagranicznych posiadających siedzibę na terenie państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej przyjęto, że uznawane będzie posiadanie zabezpieczenia finansowego w formie, która jest uznawana w państwie, w którym taki przedsiębiorca posiada siedzibę.

Podsumowując, zmiany wprowadzone nowelizacją bez wątpienia należy ocenić pozytywnie zarówno z punktu widzenia klientów organizatorów imprez turystycznych, jak i osób, które zamierzają prowadzić działalność w tym zakresie. Klienci będą mogli obecnie również po zakończeniu urlopu, w terminie 30 dni, zgłosić reklamację, a osoby, które będą chciały kierować tego typu działalnością, nie będą musiały koniecznie iść na określony kierunek studiów, czy też mieć wymaganej praktyki.

M. Szulikowski i Partnerzy Kancelaria Prawna

reklama

Źródło:

M. Szulikowski i Partnerzy Kancelaria Prawna

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń

Stowarzyszenie polskich producentów materiałów do wykonywania systemów ociepleń ścian zewnętrznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »