| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Nowelizacja ustawy o usługach turystycznych

Nowelizacja ustawy o usługach turystycznych

Dnia 17 września 2010 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o usługach turystycznych oraz ustawy - Kodeks wykroczeń, która wprowadza m. in. ułatwienia w prowadzeniu działalności regulowanej organizatorów turystyki i pośredników turystycznych przez zniesienie wymogu zapewnienia kierowania przedsiębiorstwem lub jego oddziałem przez osobę spełniającą określone wymagania co do wykształcenia, praktyki i niekaralności.

Co więcej, zgodnie z nowelizacją, w przypadku, gdy organizator turystyki odmawia uwzględnienia reklamacji ma on obowiązek szczegółowo uzasadnić na piśmie przyczyny odmowy. Jeżeli natomiast, organizator turystyki nie ustosunkuje się na piśmie do reklamacji w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, a w razie reklamacji złożonej w trakcie trwania imprezy turystycznej w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, uważa się, że uznał reklamację za uzasadnioną.

Organizator turystyki, zgodnie z nowelizacją, nie musi posiadać zabezpieczenia finansowego pod warunkiem, że przyjmuje wpłaty klientów wyłącznie na rachunek powierniczy, jeżeli wykonuje usługi turystyczne wyłącznie na terenie kraju i złoży marszałkowi województwa oświadczenie o przyjmowaniu wpłat na rachunek powierniczy, co wynika z faktu, że w przypadku usług wykonywanych w kraju nie zachodzi potrzeba pokrywania kosztów powrotu, natomiast forma zabezpieczenia eliminuje zagrożenie utraty wpłat klientów w przypadku niewykonania umowy. Natomiast w przypadku przedsiębiorców zagranicznych posiadających siedzibę na terenie państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej przyjęto, że uznawane będzie posiadanie zabezpieczenia finansowego w formie, która jest uznawana w państwie, w którym taki przedsiębiorca posiada siedzibę.

Podsumowując, zmiany wprowadzone nowelizacją bez wątpienia należy ocenić pozytywnie zarówno z punktu widzenia klientów organizatorów imprez turystycznych, jak i osób, które zamierzają prowadzić działalność w tym zakresie. Klienci będą mogli obecnie również po zakończeniu urlopu, w terminie 30 dni, zgłosić reklamację, a osoby, które będą chciały kierować tego typu działalnością, nie będą musiały koniecznie iść na określony kierunek studiów, czy też mieć wymaganej praktyki.

M. Szulikowski i Partnerzy Kancelaria Prawna

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Blog Księgowy

Piszemy o finansach i podatkach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »