| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Egzamin na doradcę podatkowego będzie kosztował 900 zł

Egzamin na doradcę podatkowego będzie kosztował 900 zł

Ministerstwo Finansów opublikowało cztery projekty rozporządzeń dotyczące zawodu doradcy podatkowego. Jedno z rozporządzeń zakłada podwyższenie opłaty egzaminacyjnej.

Projekt rozporządzenia w sprawie wysokości opłaty za egzamin na doradcę podatkowego określa wysokość opłaty jaką są zobowiązane uiścić osoby zamierzające przystąpić do egzaminu na doradcę podatkowego. Zgodnie z projektem opłata za egzamin będzie wynosić 900 zł, natomiast za ponowny egzamin - 600 zł. W ubiegłych latach było to odpowiednio 600 i 300 zł.

W projekcie rozporządzenia w sprawie praktyk zawodowych kandydatów na doradców podatkowych zaproponowano m.in. zróżnicowanie okresu praktyki odbywanej w organach podatkowych i praktyki odbywanej w podmiotach świadczących doradztwo podatkowe. Zaproponowano skrócenie łącznego okresu praktyki w organach podatkowych z 12 miesięcy do 6 miesięcy, natomiast wydłużono okres praktyki odbywanej w podmiotach świadczących doradztwo podatkowe z 12 miesięcy do 18 miesięcy. Jednocześnie zaproponowano, aby praktyka w każdym z organów podatkowych odbywana była przez 2 miesiące, a nie jak dotychczas przez 4 miesiące. Łączny okres praktyki wynosić będzie nadal 2 lata.

Projekt rozporządzenia w sprawie podawania do publicznej wiadomości danych dotyczących osób wpisanych na listę doradców podatkowych zakłada, iż informacje o skreśleniu z listy doradców podatkowych będą podawane do publicznej wiadomości w takim samym trybie, jak dane dotyczące osób wpisanych na listę doradców podatkowych (w terminie 60 dni od dnia ich przekazania przez Krajową Radę Doradców Podatkowych). Celem takiej regulacji jest zapewnienie „bieżącej” informacji o osobach, które utraciły prawo wykonywania zawodu doradcy podatkowego.

Z kolei w projekcie rozporządzenia w sprawie Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego i przeprowadzania egzaminu na doradcę podatkowego określono szczegółowe kompetencje jej przewodniczącego oraz sekretarza:

- Do zadań przewodniczącego komisji należeć będą m.in. reprezentowanie na zewnątrz komisji, przygotowywanie testów i zadań egzaminacyjnych do części pisemnej egzaminu oraz zestawów pytań do części ustnej egzaminu, udzielanie wyjaśnień kandydatom w sprawach należących do właściwości komisji i podpisywanie zaświadczeń potwierdzających złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminu.

- Do zadań sekretarza należeć będą o m.in. ustalanie terminów egzaminu, sporządzanie listy kandydatów zakwalifikowanych na wyznaczony termin egzaminu, informowanie kandydatów o terminie i miejscu przeprowadzenia egzaminu, rozpatrywanie wniosków o udostępnienie do wglądu pracy egzaminacyjnej, a także akceptowanie wniosku przewodniczącego składu egzaminacyjnego o wypłatę wynagrodzeń dla członków składu egzaminacyjnego za przeprowadzenie egzaminu.

Ponadto przewodniczący komisji otrzyma wynagrodzenie w wysokości 3,5 tys. zł miesięcznie (poprzednio 4 tys. zł), a sekretarz otrzyma 500 zł wynagrodzenia miesięcznego.

Adam Kuchta

www.ksiegowosc.infor.pl

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

LingoLab.pl

Internetowa Szkoła Językowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »