| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Nowy wzór pełnomocnictwa do składania deklaracji elektronicznych

Nowy wzór pełnomocnictwa do składania deklaracji elektronicznych

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia w sprawie wzoru pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz wzoru zawiadomienia o odwołaniu tego pełnomocnictwa.

W projekcie rozporządzenia zaproponowano wprowadzenie nowych wzorów formularzy, a mianowicie:

- wzoru pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (UPL-1);

- wzoru zawiadomienia o odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (OPL-1).

Zmiany mają na celu uproszczenie zasad składania deklaracji elektronicznych do organów podatkowych.

W obecnie obowiązującym wzorze pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji elektronicznej (UPL-1) jest wymagane podawanie adresu zamieszkania pełnomocnika. Takie rozwiązanie budzi wątpliwości w odniesieniu do pełnomocnika zawodowego jakim jest doradca podatkowy, adwokat, radca prawny. Podawanie w pełnomocnictwie adresu zamieszkania pełnomocnika zawodowego, który wykonuje działalność zawodową z reguły w innym miejscu niż adres zamieszkania może w niektórych przypadkach spowodować trudności w doręczaniu pism organu podatkowego. Ponadto konieczność podawania w formularzu adresu zamieszkania pełnomocnika oznacza jego ujawnienie mocodawcy (podatnikowi), co z kolei może być uznane za naruszenie prywatności pełnomocnika.

W związku z tym w projekcie rozporządzenia zaproponowano, aby we wzorze pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji elektronicznej (UPL-1) był podawany wyłącznie adres do doręczeń pełnomocnika. Takie rozwiązanie gwarantuje zachowanie prywatności pełnomocników oraz eliminuje ewentualne trudności w doręczaniu pism.

Analogiczne zmiany dotyczą zawiadomienia o odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji elektronicznej (OPL-1).

Z chwilą wejścia w życie projektowanych zmian straci moc rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 8 kwietnia 2009 r. w sprawie wzoru pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz wzoru zawiadomienia o odwołaniu tego pełnomocnictwa (Dz. U. Nr 57, poz. 470).

Adam Kuchta

www.ksiegowosc.infor.pl

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Rodzewicz Kudlicki & Rodzewicz

Kancelaria Adwokacka

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »