| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Prezydent podpisał nowelę ustawy o VAT dotyczącą aut z kratką

Prezydent podpisał nowelę ustawy o VAT dotyczącą aut z kratką

Prezydent podpisał nowelę ustawy o VAT zmieniającą zasady odliczania VAT dla aut "z kratką" i paliwa do takich aut. Eksperci krytykują bardzo krótkie vacatio legis, gdyż zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2011 r.

Ustawa ma wejść w życie 1 stycznia 2011 r. Eksperci podatkowi zwracają uwagę na bardzo krótkie vacatio legis. Krytyczny wobec takiej praktyki jest menedżer z firmy doradztwa podatkowego Accreo Taxand Łukasz Jamróz.

"Prawodawca pomija nie tylko jakiekolwiek reguły przyzwoitej legislacji, ale także balansuje na granicy przepisów określających minimalne, czternastodniowe vacatio legis" - uważa Jamróz. Według niego poziom legislacji dotyczącej zmian w VAT potwierdza, że rządzący znacznie wyżej cenią interes fiskusa, niż interes obywateli.

Wiceminister finansów Maciej Grabowski uważa, że podatnicy od dawna wiedzieli, że zmiany dotyczące samochodów z kratką zostaną wprowadzone. "Pierwszy sygnał, iż będzie ograniczenie w odliczeniu VAT w przypadku samochodów z kratką, został wysłany przez rząd latem 2009 r." - powiedział Grabowski. Dodał, że założenia do ustawy zostały wysłane do konsultacji w lipcu tego roku.

"Sygnały o tym, że to ograniczenie będzie stosowane od początku 2011 r., mają już co najmniej półtoraroczną historię. Nie uważam, że zarzut nagłego wprowadzenia przepisów jest zasadny" - zaznaczył wiceminister.

Wskazał, że skutki finansowe wejścia w życie nowelizacji od 1 stycznia 2011 r. zostały przewidziane w budżecie na przyszły rok. Dlatego resortowi zależało, aby prezydent podpisał ją w kształcie uchwalonym przez Sejm.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »