| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Rachunki można sporządzać i przesyłać w formie elektronicznej

Rachunki można sporządzać i przesyłać w formie elektronicznej

Zmieniły się warunki formalne niezbędne do prawidłowego wystawienia rachunku. Od 11 marca 2011 r. rachunek nie musi już zawierać czytelnego podpisu jego wystawcy oraz odcisku pieczęci, jeżeli wystawca się nią posługuje.

Celem zmian jest umożliwienie podatnikom wysyłania rachunków drogą elektroniczną. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Finansów z 9 lutego 2011 r. w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej, a także zakresu informacji, które muszą być zawarte w rachunkach (Dz.U. Nr 40, poz. 204). Rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi według znowelizowanych przepisów powinien zawierać co najmniej:

- imiona i nazwiska (nazwę albo firmę) oraz adresy sprzedawcy i kupującego bądź wykonawcy i odbiorcy usługi,

- datę wystawienia i kolejny numer rachunku,

- określenie rodzaju i ilości towarów lub wykonanych usług oraz ich ceny jednostkowej,

- ogólną sumę należności wyrażoną liczbowo i słownie.

Rachunku nie trzeba już podpisywać. Nie musi być na nim pieczątki wystawcy, jak również nie umieszcza się na nim wyrazów „ORYGINAŁ” albo „KOPIA”. Minister Finansów uzasadnił wprowadzenie tych zmian uproszczeniem czynności związanych z wystawianiem rachunków i umożliwieniem sporządzania, przesyłania i przechowywania rachunków w formie elektronicznej.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych R. Ptak i Wspólnicy sp.k.

Obsługa prawna przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »