| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Od 1 lipca rejestracja firmy przez internet

Od 1 lipca rejestracja firmy przez internet

Od 1 lipca 2011 r. przedsiębiorcy będą mogli zarejestrować firmę przez internet. Umożliwi to system Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), nad którego wprowadzeniem pracuje Ministerstwo Gospodarki.

Takie ułatwienia dla przedsiębiorców zakłada rządowy projekt nowelizacji ustawy o działalności gospodarczej, który 13 kwietnia rozpatrywała sejmowa komisji nadzwyczajna „Przyjazne Państwo”.

System rejestracji i ewidencji CEIDG powinien zacząć działać od lipca tego roku. System umożliwi ewidencjonowanie działalności gospodarczej drogą elektroniczną i udostępnianie informacje o przedsiębiorcach. Będzie on prowadzony przez ministra gospodarki. Przedsiębiorca będzie mógł podjąć działalność gospodarczą już w dniu złożenia poprawnego wniosku o wpis do CEIDG lub po uzyskaniu wpisu do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan wyjaśnił, że dzięki tym nowym rozwiązaniom możliwe będzie zarejestrowanie firmy w ciągu jednego dnia. - Przepływ danych między rejestrami urzędów będzie odbywał się automatycznie, a podane informacje zostaną natychmiast zweryfikowane - dodał wiceszef MG.

W opinii Jerzego Molaka, zastępcy dyrektora w Departamencie Administrowania Obrotem MG, zmiany w systemie CEIDG zostały przygotowane tak, aby każdy mógł się nim sprawnie posłużyć. - Na stronie internetowej CEIDG dostępny będzie przewodnik, który krok po kroku poprowadzi przedsiębiorcę przez cały proces rejestracji. Wypełnienie formularza zajmie nie więcej niż piętnaście minut - zaznaczył.

Przedsiębiorca, który będzie chciał rozpocząć działalność przez internet musi posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny lub zaufany profil - nową formę autoryzacji, wg informacji MSWiA, dostępną od 1 czerwca 2011 r. w urzędach wojewódzkich, urzędach skarbowych oraz wybranych oddziałach ZUS. Urzędy gminy w ciągu pół roku od daty uruchomienia systemu przekażą do niego wszystkie dane ze swoich rejestrów. Zebrane informacje będą opublikowane w Internecie.

Resort gospodarki zapowiedział, że 15 maja 2011 r. rozpoczną się szkolenia dla gmin, mające na celu uzupełnienie wiedzy urzędników na temat innowacji w ustawie.

Nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej przewiduje również ułatwienia dla przedsiębiorców chcących zawiesić działalność gospodarczą, skrócenie czasu odpowiedzi na pytania zadane za pośrednictwem punktu kontaktowego oraz wprowadza zmiany w zakresie wymagalności zaświadczeń o nadanym numerze REGON.

Więcej na temat projektu w artykule: Ułatwienia przy podejmowaniu i zawieszaniu działalności gospodarczej

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Kredyt Inkaso S.A.

Nowoczesna windykacja

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »