| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Sprzedawcy internetowi będą musieli podawać swoje dane

Sprzedawcy internetowi będą musieli podawać swoje dane

Sprzedawcy, działający w internecie będą musieli podawać swoje dane umożliwiające klientom nawiązanie szybkiego kontaktu z nimi - przewidują przyjęte przez rząd założenia do projektu nowelizacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Centrum Informacyjne Rządu poinformowało, że proponowane przez rząd zmiany będą dotyczyły firm prowadzących handel w internecie. Do nowelizacji ustawy zostaną wprowadzone przepisy obejmujące reklamę internetową zawodu regulowanego(np. adwokatów). Zmienią się również te z przepisów, które budziły wątpliwości interpretacyjne.

Zgodnie z projektem, przedsiębiorcy, świadczący usługi w internecie będą mieli obowiązek podawania, oprócz adresu poczty elektronicznej, także innych danych umożliwiających nawiązanie szybkiego kontaktu oraz bezpośredniego porozumiewania się, np. numer telefonu. Mogą one mieć także postać formularza on-line, za pośrednictwem którego można przesyłać pytania i otrzymywać odpowiedź zwrotną na pocztę e-mail.

Usługodawca świadczący usługi przez Internet będzie musiał zapewnić swoim klientom możliwość sprawdzenia, czy dane podawane podczas składania zamówienia są poprawne, a także dokonać ich korekty przed ostatecznym wysłaniem.

Projektowana nowelizacja będzie zawierać regulacje umożliwiające korzystanie ze stron internetowych przez osoby niepełnosprawne, w szczególności niewidome i słabowidzące.

W założeniach do projektu nowelizacji ustawy uwzględniono także obowiązki usługodawcy związane z informacją handlową. Uregulują one kwestie niechcianych wiadomości e-mail lub sms bądź mms.

Zgodnie z nowelą, firma przesyłająca swoje oferty handlowe będzie musiała podawać nazwę podmiotu organizującego w jego imieniu konkurs lub loterię. Dzięki temu klient otrzymujący informację handlową uzyska jednocześnie dane nie tylko o firmie, na której zlecenie jest ona rozpowszechniana (jak to ma miejsce w chwili obecnej), ale również o firmie, która bezpośrednio rozpowszechnia informacje handlowe.

W informacji handlowej będzie zawarta informacja, w jaki sposób można odmówić dalszego otrzymywania niechcianej informacji. W tej chwili brak informacji o tym, komu i jak wysyłać oświadczenie o braku takiej zgody.

Nowela miałaby uregulować także zagadnienia dotyczące wyłączenia odpowiedzialności usługodawców, którzy są pośrednikami w przekazywaniu danych. Projekt ma uregulować procedury blokowania dostępu do bezprawnych informacji. Przewiduje się stworzenie szybkiego mechanizmu umożliwiającego uprawnionemu bądź usługodawcy obrony swych praw, przed rozpoczęciem drogi sądowej.

Doprecyzowano też pojęcie "informacja handlowa", o co apelowali przedstawiciele środowiska informatycznego, akademickiego oraz izb gospodarczych. Zaproponowano też, by minister gospodarki prowadził punkty kontaktowe lub miał możliwość powierzenia niektórych czynności, w drodze porozumienia, innym organom.

CIR wyjaśnił, że punkty kontaktowe dla usługodawców i usługobiorców to jednostki organizacyjne umożliwiające m.in.: otrzymywanie informacji ogólnych na temat ich praw i obowiązków; procedur reklamacyjnych oraz naprawiania szkody w przypadku sporów; czy uzyskiwania danych szczegółowych dotyczących władz, stowarzyszeń lub organizacji, od których mogą oni otrzymać dalsze informacje lub praktyczną pomoc. Minister gospodarki musiałby zapewnić środki finansowe na realizację tych zadań.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Opaliński

Adwokat specjalizujący się m.in. w prawie rolnym

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »