| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Firmy zaczną płacić abonament

Firmy zaczną płacić abonament

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podpisała porozumienie z pięcioma organizacjami przedsiębiorców. Sygnatariusze zachęcają firmy do rejestracji posiadanych odbiorników radiowych i telewizyjnych oraz terminowego opłacania za nie abonamentu.

Według danych GUS w Polsce jest ok. 3,9 mln przedsiębiorców, z których większość jest ustawowo zobowiązana do opłacania abonamentu za każdy posiadany odbiornik telewizyjny lub radiowy. Obowiązek ten dotyczy również przedsiębiorstw państwowych, rejestracji podlegają również odbiorniki zainstalowane w samochodach służbowych. Jak podaje KRRiT, abonament płaci jednak tylko 168 tys. firm, w ub.r. wpłaciły na ten cel 57 mln zł, czyli jedną dziesiątą wszystkich wpływów abonamentowych.

KRRiT podkreśla, że abonament w Polsce należy do najniższych w Europie - wynosi ok. 45 euro rocznie, podczas gdy w Niemczech jest to 200 euro. W Polsce regularnie opłaca abonament tylko ok. 40 proc. gospodarstw domowych; w Europie od tego obowiązku uchyla się średnio 10 proc. Zdaniem Krajowej Rady wzrost ściągalności abonamentu do ok. 80 proc. umożliwiłby mediom publicznym stabilne funkcjonowanie oraz rezygnację z tak dużego, jak obecnie, udziału w rynku reklamowym.

Od przyszłego roku nieznacznie wzrosną stawki abonamentowe. Miesięcznie za odbiornik radiowy trzeba będzie zapłacić 5,50 zł (15 gr więcej niż obecnie), a za telewizor - 18,50 zł (wzrost o 1,35 zł). W razie opłaty za cały rok z góry, po uwzględnieniu bonifikaty, należy się liczyć z wydatkiem rządu 59,40 zł (za radio) lub 199,80 zł (za telewizor).

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Mec. Monika Brzozowska

Adwokat, dziennikarz, politolog, doradca i trener. Ekspert z zakresu prawa własności przemysłowej, prawa reklamy, znawca problematyki z zakresu prawa prasowego, prawa mediów, prawa autorskiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »