REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiana przepisów o spółce IBC na Seszelach

REKLAMA

W końcu grudnia 2011 roku parlament na Seszelach uchwalił nowelizację ustawy regulującej funkcjonowanie spółek IBC (International Business Company).


Dokumentacja księgowa


W myśl nowych przepisów wszystkie zarejestrowane na Seszelach spółki IBC mają obowiązek wskazać miejsce przechowywania dokumentów odnoszących się do przeprowadzanych transakcji. To miejsce może być zlokalizowane na Seszelach bądź w jakimkolwiek innym miejscu na świecie. Zmiany wprowadzone do ustawy nie wymagają od spółek IBC sporządzania sprawozdań finansowych, audytu dokumentacji księgowej ani przedkładania seszelskim organom nadzorującym jakichkolwiek dokumentów finansowych.

Autopromocja

Wobec powyższego dokumentacja księgowa może być przechowywana na Seszelach tzn. w siedzibie spółki albo poza granicami Seszeli. Wybór należy do klienta. Gdyby klient zdecydował się przechowywać dokumenty w siedzibie spółki, wówczas musi zadbać o co miesięczne dostarczanie  kopii faktur, rachunków, wyciągów bankowych i innych dokumentów dotyczących aktywności finansowej spółki.

Jeżeli dokumentacja będzie przechowywana poza granicami Seszeli, potrzebne będzie podpisane przez dyrektora/ów oświadczenie, potwierdzające miejsce przechowywania dokumentów. Natomiast w przypadku świadczenia usługi nominowanego udziałowca należy dostarczyć analogiczne oświadczenie podpisane przez faktycznego właściciela.

Przedstawione dokumenty nie będą powszechnie dostępne, a osoby z zewnątrz będą mogły je przeglądać jedynie za uprzednią zgodą dyrektora/ów. Jednakże seszelski regulator SIBA (ang. Seychelles International Business Authority), który prowadzi rejestr spółek i posiada uprawnienia nadzorujące, ma prawo zażądać weryfikacji dokumentacji księgowej spółki IBC w jej siedzibie pod kątem zgodności z nowymi przepisami. Weryfikacja sprowadza się do prawa wglądu w dokumentację i żądania wyjaśnień w przypadku stwierdzenia braku jakiegoś wymaganego prawem dokumentu. Urząd nie może jednak ujawnić osobom trzecim żadnych informacji uzyskanych w związku z wykonywaniem swoich uprawnień, chyba że zostanie do tego zobowiązany przez sąd. Tak bowiem stanowi prawo na Seszelach.

Lokalni administratorzy spółek, jako podmioty świadczące usługi korporacyjne, podlegają grzywnie w razie niedotrzymania obowiązku posiadania dokumentacji księgowej albo pisemnego dowodu wskazującego miejsce jej przechowywania. Jeśli się okaże, że dokumentów brakuje, na spółkę IBC i odpowiednio na jej dyrektora/ów zostanie nałożona grzywna w wysokości 25 USD za każdy dzień bez dokumentacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Transparentność transakcji i działalności spółek stanowi od dawna wymóg OECD i jest prawdopodobną przyczyną zmiany przepisów na Seszelach.


Rejestry


Nowelizacja ustawy nakłada obowiązek przechowywania w siedzibie spółki kopii księgi udziałów oraz wykazu kadry zarządzającej.


Okres rezerwacji nazwy spółki


W zależności od zatwierdzenia proponowanej nazwy spółki przez przewodniczącego Urzędu do Spraw Międzynarodowego Biznesu na Seszelach, zaproponowana nazwa zostanie zarezerwowana na okres 30 dni jako data zatwierdzenia (as the date of approval). Przez ten czas rezerwacja nie podlega żadnej opłacie. Po upływie 30 dni nazwa stanie się dostępna dla każdego innego podmiotu świadczącego usługi korporacyjne na zasadzie „kto pierwszy ten lepszy”. Jeśli taki podmiot zażąda przedłużenia rezerwacji proponowanej nazwy spółki przed datą jej wygaśnięcia albo w dowolnym późniejszym terminie, wówczas musi uiścić opłatę w wysokości 25 USD.

Maria Jaskólska

aplikant adwokacki

www.taxwaysgroup.com

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kasowy PIT - projekt ustawy opublikowany

Projekt ustawy o kasowym PIT został opublikowany. Od kiedy wchodzi w życie? Dla kogo jest kasowy PIT? Co to jest i na czym polega?

Obligacje skarbowe [maj 2024 r.] - oprocentowanie i oferta obligacji oszczędnościowych (detalicznych)

Ministerstwo Finansów w komunikacie z 24 kwietnia 2024 r. poinformowało o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych Skarbu Państwa nowych emisji, które będą sprzedawane w maju 2024 roku. Oprocentowanie i marże tych obligacji nie zmieniły się w porównaniu do oferowanych w kwietniu br. Od 25 kwietnia można nabywać nową emisję obligacji skarbowych w drodze zamiany.

Kasowy PIT dla przedsiębiorców z przychodami do 250 tys. euro od 2025 roku. I tylko do transakcji fakturowanych [projekt ustawy]

Ministerstwo Finansów przygotowało i opublikowało 24 kwietnia 2024 r. projekt nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Ta nowelizacja przewiduje wprowadzenie kasowej metody rozliczania podatku dochodowego. Z tej metody będą mogli skorzystać przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają działalność, a także ci przedsiębiorcy, których przychody w roku poprzednim nie przekraczały 250 tys. euro.

Coraz więcej kontroli firm logistycznych. Urzędy celno-skarbowe sprawdzają pozwolenia na uproszczenia celne

Urzędy celno-skarbowe zintensyfikowały kontrole firm logistycznych. Chodzi o monitoring pozwoleń na uproszczenia celne, szczególnie tych wydanych w czasie pandemii. Jeśli organy celno-skarbowe natrafią na jakiekolwiek uchybienia, to może dojść do zawieszenia pozwolenia, a nawet jego odebrania.

Ostatnie dni na złożenia PIT-a. W pośpiechu nie daj szansy cyberoszustowi! Podstawowe zasady bezpieczeństwa

Obecnie już prawie co drugi Polak (49%) przyznaje, że otrzymuje podejrzane wiadomości drogą mailową. Tak wynika z najnowszego raportu SMSAPI „Bezpieczeństwo Cyfrowe Polaków 2024”. Ok. 20% Polaków niestety klika w linki zawarte w mailu, gdy wiadomość dotyczy ważnych spraw. Jak zauważa Leszek Tasiemski, VP w firmie WithSecure – ostatnie dni składania zeznań podatkowych to idealna okazja dla oszustów do przeprowadzenia ataków phishingowych i polowania na nieuważnych podatników.

Czy przepis podatkowy napisany w złej wierze nie rodzi normy prawnej? Dlaczego podatnicy unikają stosowania takich przepisów?

Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą często kontestują obowiązki nakładane na podstawie przepisów podatkowych. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z tym w takim natężeniu – może na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku, gdy wprowadzono drakońskie przepisy tzw. popiwku – pisze prof. Witold Modzelewski. Dlaczego tak się dzieje?

Szef KAS: Fundacje rodzinne nie są środkiem do unikania opodatkowania

Szef Krajowej Administracji skarbowej wydał opinię zabezpieczającą w której potwierdził, że utworzenie fundacji, wniesienie do niej akcji i następnie ich sprzedaż nie będzie tzw. „unikaniem opodatkowania”, mimo wysokich korzyści podatkowych. Opinię zabezpieczające wydaje się właśnie w celu rozstrzygnięcia, czy proponowana czynność tym unikaniem by była.
Przedmiotowa opinia została wydana na wniosek przedsiębiorcy, który planuje utworzenie rodzinnej platformy inwestycyjnej przy wykorzystaniu Fundacji poprzez wniesienie do niej m.in. akcji spółki. Natomiast spółka jest właścicielem spółek zależnych, które uzyskują przychody prowadząc działalność operacyjną w różnych krajach świata. 

Laptopy otrzymane przez uczniów i nauczycieli zwolnione z PIT - rozporządzenie MF

Laptopy oraz bony na laptopy, otrzymane w 2023 r. przez uczniów i nauczycieli, są zwolnione z PIT – wynika z rozporządzenia MF, które weszło w życie we wtorek 23 kwietnia 2024 r.

Kontyngent możliwym lekarstwem na cła

Każdy towar o statusie celnym nieunijnym w momencie wjazdu na terytorium UE obciążony jest długiem celnym. Dług ten wynika z unijnych przepisów prawa. Uzależniony jest od kodu taryfy celnej, wartości celnej towaru, pochodzenia oraz zastosowanej waluty dla danej transakcji. Unia Europejska stoi na straży konkurencyjności swoich rodzimych przedsiębiorstw, a to oznacza, że ma wielorakie narzędzia do swojej dyspozycji, aby zapewnić bezpieczne funkcjonowanie naszym przedsiębiorcom. Jednym z takich narzędzi jest cło ochronne (odwetowe), którego celem jest ochrona produkcji unijnej przed konkurencją z krajów trzecich. Często cło to występuje z cłem antydumpingowym, którego z kolei celem jest wyrównanie cen rynkowych towaru sprowadzanego z krajów trzecich z towarem produkowanym w UE.

Rozliczenie składki zdrowotnej za 2023 rok - termin w 2024 roku, zasady [komunikat ZUS]. Jak wypełnić i do kiedy złożyć ZUS DRA lub ZUS RCA?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że część płatników składek - osób prowadzących pozarolniczą działalność - musi przekazać do ZUS roczne rozliczenie składki na ubezpieczenie zdrowotne za rok 2023. W dniu 20 maja 2024 r. mija termin na złożenie ZUS DRA lub ZUS RCA za kwiecień 2024 r., w którym uwzględnione będzie to rozliczenie.

REKLAMA