| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Z ustawy o VAT zniknie zwolnienie dotyczące rozdawanych ulotek reklamowych

Z ustawy o VAT zniknie zwolnienie dotyczące rozdawanych ulotek reklamowych

Ministerstwo Finansów chce wykreślić z ustawy o VAT zwolnienie dotyczące rozdawanych ulotek reklamowych. Resort obiecuje, że przekazywanie ulotek nadal nie będzie podlegało VAT, będą one traktowane jak tzw. prezenty o małej wartości.


Przygotowany przez Ministerstwo Finansów projekt nowelizacji ustawy o VAT jest na etapie uzgodnień międzyresortowych. Zmiany miałyby wejść w życie 1 stycznia 2013 r.

Zdaniem partnera w spółce doradczej Accreo Taxand Jarosława Antosika większość nowych rozwiązań zawartych w projekcie to przepisy techniczne dostosowujące nasze prawo do regulacji unijnych, najczęściej neutralne dla podatników. Jednak niektóre propozycje mogą niepokoić, taką zmianą może być, np. pomysł wykreślenia z ustawy o VAT przepisu, który wyłącza z opodatkowania VAT przekazania drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych.

"Oznacza to, że w przyszłości podmioty, które w ten sposób będą się reklamować powinny naliczyć i odprowadzić podatek, jeśli takie materiały informacyjne nie będą mogły być uznane za tzw. prezenty o małej wartości" - powiedział Antosik.

Resort finansów zapewnia jednak, że dla podatników, którzy reklamują się rozdając ulotki nic się nie zmieni. "Przekazywanie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych nadal nie będzie podlegało opodatkowaniu, jeśli towary te będą mieściły się w definicji prezentów o małej wartości" - napisano w uzasadnieniu do projektu.

Zgodnie z ustawą o VAT przekazywanie tzw. prezentów o małej wartości nie podlega opodatkowaniu, jeżeli ich wartość nie przekracza 10 zł. Wyłączone z opodatkowania są też prezenty, których wartość w roku podatkowym nie przekracza 100 zł, ale pod warunkiem, że firma prowadzi ewidencję obdarowanych. Według przygotowanego przez MF projektu limity te wzrosną od 2013 r. odpowiednio do 20 zł i 200 zł.

Także menedżer w dziale VAT w kancelarii Ożóg i Wspólnicy Joanna Rudzka uważa, że zmiana dotycząca drukowanych materiałów informacyjnych nie będzie miała negatywnych skutków dla podatników.

"Broszurę reklamową można zaliczyć do prezentów o małej wartości, ponieważ jest przekazywana nieodpłatnie. Co prawda w ustawie nie ma definicji takiego prezentu, poza określeniem jego wartości, niemniej należy rozumieć, że to towar przekazany jednej osobie, np. może to być ulotka" - powiedziała.

Zdaniem Rudzkiej Ministerstwo Finansów starało się w projekcie doprecyzować niektóre przepisy, które rodziły problemy interpretacyjne.

Według niej część propozycji MF związanych z dostosowaniem polskich regulacji do przepisów unijnych nie pokrywa się w stu procentach z przepisami UE. Jako przykład wskazała opracowaną przez MF definicję terenu budowlanego.


Wszystkie zmiany prawa w jednym miejscu: www.zmianyprawa.infor.pl >>

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Marta Lech

Adwokat, ekspert w zakresie prawa cywilnego, rodzinnego i karnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »