| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Prawo jazdy dużo droższe od 19 stycznia 2013 r.

Prawo jazdy dużo droższe od 19 stycznia 2013 r.

Od 19 stycznia 2013 r. za egzaminy na prawo jazdy zapłacimy średnio o 26 proc. więcej niż obecnie. Cena za test i egzamin praktyczny na kategorię B skoczy ze 134 do 170 zł.

Tak zakłada projekt rozporządzenia ministra transportu, który trafił właśnie do konsultacji międzyresortowych - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Resort transportu tłumaczy podwyżki m.in. tym, że od 2006 r. nie było waloryzacji cen egzaminów, a w tym okresie znacząco wzrosły chociażby koszty paliwa.

Ministerstwo wskazuje też, iż z uwagi na niż demograficzny w najbliższych latach będzie o ok. 40 proc. mniej kursantów. A to wpłynie na pogorszenie się sytuacji finansowej wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego, niekiedy może nawet rodzić kłopoty z płynnością finansową.

Ze zmian zadowoleni są przedstawiciele WORD-ów, którzy oceniają, że przez 6 lat realne koszty ich działalności poszły w górę. Wskazują również, że oprócz inwestycji w place manewrowe czy auta, musieli zakupić sprzęt informatyczny do obsługi nowych egzaminów, które startują 19 stycznia.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »