| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Powstanie Kodeks podatkowy. MF chce powołać specjalną komisję

Powstanie Kodeks podatkowy. MF chce powołać specjalną komisję

Ministerstwo Finansów wystąpiło z wnioskiem o powołanie komisji kodyfikacyjnej do spraw prawa podatkowego, w której skład mają wejść m.in. przedstawiciele pracodawców. Zadaniem komisji będzie przygotowanie założeń nowego Kodeksu podatkowego.


Polecamy: Samochód po zmianach od 1 kwietnia 2014 - multipakiet


Kodeks podatkowy zastąpić obecnie obowiązującą ustawę - Ordynację podatkową - która w polskim systemie prawnym stosowana jest od ponad 15 lat. Komisja kodyfikacyjna ma się składać z szerokiej reprezentacji eksperckiej, w tym z przedstawicieli pracodawców. Dzięki takiemu rozwiązaniu może powstać akt prawny, który będzie spełniał oczekiwania wszystkich zainteresowanych stron.


Założenia do Kodeksu podatkowego w 2015 r.


Wiceminister finansów Janusz Cichoń powiedział, że liczymy, że do końca 2015 r. będą gotowe założenia do nowej ustawy, co jest zadaniem trudnym i ambitnym, ale możliwym do wykonania. Potem nastąpiłby etap prac związany z przygotowaniem projektu, kolejny rok trwałyby prace legislacyjne w parlamencie. Wiceminister wyjaśnił, że w pierwszej kolejności komisja będzie pracować nad założeniami do nowej ustawy, a następnie przygotuje jej projekt.


Pracodawcy chcą poprawy relacji na linii przedsiębiorca - urzędnik


Niemniej jednak, jak uważa Mariusz Korzeb, ekspert Pracodawców RP, aby zapewnić podstawową ochronę podatnika, warto byłoby prowadzić systematyczną, zaproponowaną przez Pracodawców RP Kampanię promującą poprawę relacji na linii przedsiębiorca - urzędnik. Pomysł ten został przedstawiony w połowie kwietnia przez Ministerstwo Gospodarki we wstępnym projekcie rekomendacji do nowej Ordynacji podatkowej. Kampania ta mogłaby polegać na wskazaniu problemów przedsiębiorców, które wynikają z biurokratycznego podejścia do nich organów podatkowych i które utrudniają właściwe funkcjonowanie przedsiębiorstw. W ramach kampanii warto byłoby poruszyć kwestię pomocy i zaufania urzędników skarbówki do przedsiębiorców, którzy powinni być traktowani przez przedstawicieli fiskusa jako potencjalni klienci usług, a nie potencjalni przestępcy.

Portal Podatkowy - innowacyjny system MF

Zapisz się na nasz newsletter

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Weronika Sierant

HR Manager w firmie Smart MBC

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »