| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Rozpędzone urzędy

Rozpędzone urzędy

Niektóre urzędy skarbowe umieszczają na stronach ministerialnych interpretacje z datą przyszłą. Usprawiedliwiają to problemami technicznymi. Te oczywiste omyłki nie powodują negatywnych konsekwencji dla podatników - tłumaczą.

Na stronach internetowych Ministerstwa Finansów pojawiły się postanowienia o interpretacji przepisów podatkowych z wirtualnego świata. Pod względem merytorycznym nic im nie można zarzucić. Zastanawiająca jest tylko data ich wydania, która mocno wybiega w przyszłość. Czyżby przed końcem kadencji Sejmu urzędy skarbowe zdecydowały się przyspieszyć swoje działania?



WMinisterstwie Finansów nie potrafiono wyjaśnić zagadki interpretacji wybiegających w przyszłość. Z informacji uzyskanych w resorcie wynika, że to same urzędy skarbowe umieszczają interpretacje podatkowe na stronie ministerialnej w tzw. SIP, czyli systemie informacji podatkowej (sip.mf.gov.pl), i to one są odpowiedzialne za ich treść.



W opinii pracowników urzędów skarbowych, których interpretacje posiadają datę przyszłą, przyczyną jest błąd techniczny powstały w momencie przesyłania do systemu informacji podatkowej. Nie powoduje on żadnych negatywnych konsekwencji dla podatnika, jak np. nieważność interpretacji. Postanowienie o interpretację z datą przyszłą stanowi oczywistą omyłkę – podkreślają.



Tyle że działania organów podatkowych powinny budzić zaufanie do organów państwa.



Bogdan Świąder

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK