| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Dużo zachęt, mało wpłat

Dużo zachęt, mało wpłat

Organizacje pożytku publicznego prześcigają się w zamieszczaniu na swoich stronach internetowych poradników i informacji przydatnych przy wypełnianiu PIT. Gdyby udało im się przekonać wszystkich podatników, na ich konto mogłoby wpłynąć nawet 200-300 mln zł.

Okres rozliczeń rocznych to dla organizacji pożytku publicznego czas wzmożonej pracy. Nic dziwnego, że starają się na wszelkie sposoby dotrzeć do podatników, tak żeby ci zdecydowali się oddać 1 proc. swojego podatku nie do budżetu, ale na zbożny cel.

W internecie...

Organizacje pożytku publicznego postawiły na internet. Ich strony to nie tylko informacje dotyczące samej organizacji. To przede wszystkim kopalnia wiedzy na temat tego, jak szybko i sprawnie dokonać zmniejszenia podatku. Na większości z nich podatnik może dowiedzieć się też, jakie projekty zostały sfinansowane z pieniędzy przekazanych w ramach 1 proc. W zakresie promowania wpłat organizacje nie tylko szczegółowo wyjaśniają, na czym polega mechanizm zmniejszenia. Podają także treść przepisów i podstawę prawną. Wiele z nich omawia, jak krok po kroku dokonać zmniejszenia. Niektóre za pomocą linków wskazują, w których pozycjach poszczególnych formularzy dokonać zmniejszenia, dodatkowo ilustrują je wycinkiem formularza czy zabawnym komiksem. Na stronach znajdują się oczywiście druki dowodów wpłat tak, żeby ułatwić podatnikom ich dokonywanie. Niektórzy idą jeszcze o krok dalej i umożliwiają zalogowanie się do wybranego banku bezpośrednio ze swojej strony internetowej.

... i nie tylko

Organizacje pożytku publicznego nie ograniczają się tylko do internetu. Szukają też sposobów bezpośredniego docierania do podatników.
Salezjanin ksiądz Stanisław Szestowicki z sokołowskiej Fundacji „Ku Mądrości” im. dr Anny Dux wyjaśnia, że osobom, które w zeszłym roku odpowiedziały pozytywnie i przekazały 1 proc. podatku, przekazano podziękowania i krótkie sprawozdanie, jak te środki zostały wykorzystane.
Propagowaniem idei 1 procenta zajmują się też wolontariusze salezjańskiej szkoły. Roznoszą plakaty i foldery do mieszkańców oraz zakładów pracy i różnych instytucji. Fundacja współpracuje również z miejscowymi biurami, które rozliczają podatników. Dostarcza im swoje plakaty i foldery. A to tylko część sposobów.
Również krakowska fundacja „Wspólnota nadziei” stara się docierać do potencjalnych darczyńców. Anna Zdanowicz, koordynator projektu Farma, nie ukrywa, że z uwagi na skromne środki, jakie fundacja może przeznaczyć na promocję, stosuje wiele sposobów.
– Wśród nich oprócz informacji na własnej stronie internetowej przygotowaliśmy również druki przelewów. Staramy się je rozdawać wszędzie – wyjaśnia.
reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Magda Słomska

Kancelaria zajmująca się kompleksową obsługą przedsiębiorców i pracodawców oraz prowadzeniem postępowań sądowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »