| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Ile można odliczyć za internet

Ile można odliczyć za internet

Podatnik korzystający z ulgi na internet może odliczyć nawet 760 zł, pod warunkiem udokumentowania poniesionych wydatków. Ulga internetowa od niedawna gości w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zaczęła obowiązywać 1 stycznia 2005 roku. A to oznacza, że dopiero w tegorocznym zeznaniu podatnicy po raz pierwszy będą mogli z niej skorzystać.



Dokumenty przez 5 lat

Podatnicy po wypełnieniu zeznania rocznego nie dołączają do niego dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków. Faktur i dowodów wpłat nie wysyłamy do urzędu skarbowego. Trzeba je jednak przechowywać w bezpiecznym miejscu na wypadek kontroli. Organy podatkowe mają prawo skontrolować podatnika aż do momentu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Zobowiązania w podatku od osób fizycznych przedawniają się dopiero po upływie 5 lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym składane jest zeznanie i upłynął termin zapłaty podatku. W przypadku rozliczenia za 2005 rok termin złożenia zeznania i zapłaty podatku upływa 2 maja 2006 roku. Dokumenty potwierdzające prawo do ulg i odliczeń, w tym faktury za internet dotyczące 2005 roku trzeba przechowywać aż do końca 2011 roku.



Internet przez komórkę

Użytkowanie sieci internet za pośrednictwem telefonu komórkowego nie stanowi przeszkody w korzystaniu z ulgi. Poniesiony wydatek za abonament miesięczny za korzystanie np. z karty Plus GSM wyłącznie dla dostępu do internetu, udokumentowany fakturą w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, podlega odliczeniu od dochodu, w zeznaniu podatkowym składanym za dany rok podatkowy. Podatnicy nie powinni mieć zatem żadnych problemów z rozliczeniem tego rodzaju wydatków. Podlegają one odliczeniu w ramach ulgi internetowej. Odliczenie z tytułu użytkowania sieci internet w roku podatkowym przysługuje w wysokości nieprzekraczającej 760 zł. Potwierdził to m.in. Urząd Skarbowy w Zawierciu w postanowieniu z 8 grudnia 2005 r. (nr PDFN II/415/34/JGN/05).



JAK UDOKUMENTOWAĆ ULGĘ INTERNETOWĄ


Podatnik, który chce skorzystać z ulgi internetowej, powinien posiadać:


• opłaconą imienną fakturę VAT – w przypadku opłat w banku lub na poczcie,


• fakturę VAT i wyciąg z banku dokumentujący przelew – w przypadku stałego zlecenia w banku,


• fakturę VAT i wydruk komputerowy, z którego jasno wynika: kwota dokonanej wpłaty, imię i nazwisko wpłacającego, data poniesienia wydatku, tytuł wpłaty i numer faktury – gdy korzystamy z konta internetowego.



Aleksandra Tarka

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Iwona Ostrowska

ekspert Instytutu Rozwoju Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »