| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Ile można odliczyć za internet

Ile można odliczyć za internet

Podatnik korzystający z ulgi na internet może odliczyć nawet 760 zł, pod warunkiem udokumentowania poniesionych wydatków. Ulga internetowa od niedawna gości w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zaczęła obowiązywać 1 stycznia 2005 roku. A to oznacza, że dopiero w tegorocznym zeznaniu podatnicy po raz pierwszy będą mogli z niej skorzystać.



Dokumenty przez 5 lat

Podatnicy po wypełnieniu zeznania rocznego nie dołączają do niego dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków. Faktur i dowodów wpłat nie wysyłamy do urzędu skarbowego. Trzeba je jednak przechowywać w bezpiecznym miejscu na wypadek kontroli. Organy podatkowe mają prawo skontrolować podatnika aż do momentu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Zobowiązania w podatku od osób fizycznych przedawniają się dopiero po upływie 5 lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym składane jest zeznanie i upłynął termin zapłaty podatku. W przypadku rozliczenia za 2005 rok termin złożenia zeznania i zapłaty podatku upływa 2 maja 2006 roku. Dokumenty potwierdzające prawo do ulg i odliczeń, w tym faktury za internet dotyczące 2005 roku trzeba przechowywać aż do końca 2011 roku.



Internet przez komórkę

Użytkowanie sieci internet za pośrednictwem telefonu komórkowego nie stanowi przeszkody w korzystaniu z ulgi. Poniesiony wydatek za abonament miesięczny za korzystanie np. z karty Plus GSM wyłącznie dla dostępu do internetu, udokumentowany fakturą w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, podlega odliczeniu od dochodu, w zeznaniu podatkowym składanym za dany rok podatkowy. Podatnicy nie powinni mieć zatem żadnych problemów z rozliczeniem tego rodzaju wydatków. Podlegają one odliczeniu w ramach ulgi internetowej. Odliczenie z tytułu użytkowania sieci internet w roku podatkowym przysługuje w wysokości nieprzekraczającej 760 zł. Potwierdził to m.in. Urząd Skarbowy w Zawierciu w postanowieniu z 8 grudnia 2005 r. (nr PDFN II/415/34/JGN/05).



JAK UDOKUMENTOWAĆ ULGĘ INTERNETOWĄ


Podatnik, który chce skorzystać z ulgi internetowej, powinien posiadać:


• opłaconą imienną fakturę VAT – w przypadku opłat w banku lub na poczcie,


• fakturę VAT i wyciąg z banku dokumentujący przelew – w przypadku stałego zlecenia w banku,


• fakturę VAT i wydruk komputerowy, z którego jasno wynika: kwota dokonanej wpłaty, imię i nazwisko wpłacającego, data poniesienia wydatku, tytuł wpłaty i numer faktury – gdy korzystamy z konta internetowego.



Aleksandra Tarka

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Ekman

Dyrektor 24iValue

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »