| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Coraz lepsza obsługa firm

Coraz lepsza obsługa firm

Jednolity Rozmówca Podatkowy ma zapewnić wyższy poziom obsługi podatników. Dziś rusza kolejny etap tego programu. Ministerstwo wytypowało następny tzw. wyspecjalizowany urząd skarbowy, w którym prowadzony będzie kolejny etap programu Jednolity Rozmówca Podatkowy. Firmy, które płacą największe podatki i mają kluczowe znaczenie dla gospodarki, mogą liczyć na coraz lepszą obsługę.


• jednostki działające na podstawie przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych,


• oddziały lub przedstawicielstwa przedsiębiorstw zagranicznych,


• osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które:


– w ostatnim roku podatkowym osiągnęły przychód netto, w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług o równowartości co najmniej 5 mln euro według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na koniec roku podatkowego albo


– jako rezydenci w rozumieniu przepisów prawa dewizowego, biorą udział bezpośrednio lub pośrednio w zarządzaniu przedsiębiorstwami położonymi za granicą lub w ich kontroli, albo posiadają udział w kapitale takich przedsiębiorstw albo


– są zarządzane bezpośrednio lub pośrednio przez nierezydenta w rozumieniu przepisów prawa dewizowego lub nierezydent dysponuje co najmniej 5 proc. głosów na zgromadzeniu wspólników albo na walnym zgromadzeniu, albo – jako rezydenci w rozumieniu przepisów prawa dewizowego jednocześnie bezpośrednio lub pośrednio biorą udział w zarządzaniu podmiotem krajowym i podmiotem zagranicznym w rozumieniu innych ustaw lub w jego kontroli albo posiadają jednocześnie udział w kapitale takich podmiotów.



WAŻNE


Od października 2004 r. wraz z francuską administracją podatkową realizowany jest projekt PHARE 2003 „Wsparcie polskiej administracji podatkowej”. Obejmuje on trzy komponenty: utworzenie sieci ośrodków informacji telefonicznej, usprawnienie obsługi dużych podmiotów gospodarczych przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe oraz przeciwdziałanie zjawisku unikania płacenia podatków przez firmy/osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą za pomocą internetu.



Edyta Wereszczyńska

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Żur

Menedżer produktu w nazwa.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »