| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Coraz lepsza obsługa firm

Coraz lepsza obsługa firm

Jednolity Rozmówca Podatkowy ma zapewnić wyższy poziom obsługi podatników. Dziś rusza kolejny etap tego programu. Ministerstwo wytypowało następny tzw. wyspecjalizowany urząd skarbowy, w którym prowadzony będzie kolejny etap programu Jednolity Rozmówca Podatkowy. Firmy, które płacą największe podatki i mają kluczowe znaczenie dla gospodarki, mogą liczyć na coraz lepszą obsługę.


• jednostki działające na podstawie przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych,


• oddziały lub przedstawicielstwa przedsiębiorstw zagranicznych,


• osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które:


– w ostatnim roku podatkowym osiągnęły przychód netto, w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług o równowartości co najmniej 5 mln euro według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na koniec roku podatkowego albo


– jako rezydenci w rozumieniu przepisów prawa dewizowego, biorą udział bezpośrednio lub pośrednio w zarządzaniu przedsiębiorstwami położonymi za granicą lub w ich kontroli, albo posiadają udział w kapitale takich przedsiębiorstw albo


– są zarządzane bezpośrednio lub pośrednio przez nierezydenta w rozumieniu przepisów prawa dewizowego lub nierezydent dysponuje co najmniej 5 proc. głosów na zgromadzeniu wspólników albo na walnym zgromadzeniu, albo – jako rezydenci w rozumieniu przepisów prawa dewizowego jednocześnie bezpośrednio lub pośrednio biorą udział w zarządzaniu podmiotem krajowym i podmiotem zagranicznym w rozumieniu innych ustaw lub w jego kontroli albo posiadają jednocześnie udział w kapitale takich podmiotów.



WAŻNE


Od października 2004 r. wraz z francuską administracją podatkową realizowany jest projekt PHARE 2003 „Wsparcie polskiej administracji podatkowej”. Obejmuje on trzy komponenty: utworzenie sieci ośrodków informacji telefonicznej, usprawnienie obsługi dużych podmiotów gospodarczych przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe oraz przeciwdziałanie zjawisku unikania płacenia podatków przez firmy/osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą za pomocą internetu.



Edyta Wereszczyńska

reklama

Źródło:

GP

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

N Dorfina – niezależni doradcy finansowi

Doradcy finansowi N Dorfina

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »