| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Coraz lepsza obsługa firm

Coraz lepsza obsługa firm

Jednolity Rozmówca Podatkowy ma zapewnić wyższy poziom obsługi podatników. Dziś rusza kolejny etap tego programu. Ministerstwo wytypowało następny tzw. wyspecjalizowany urząd skarbowy, w którym prowadzony będzie kolejny etap programu Jednolity Rozmówca Podatkowy. Firmy, które płacą największe podatki i mają kluczowe znaczenie dla gospodarki, mogą liczyć na coraz lepszą obsługę.

Eksperyment prowadzony jest w ramach projektu PHARE 2003 i przede wszystkim dotyczy reorganizacji wewnętrznych struktur tzw. wyspecjalizowanych urzędów skarbowych.


– Celem tego eksperymentu jest wypracowanie takiego modelu organizacyjnego, który podniósłby poziom obsługi podatników, a jednocześnie ułatwił pracę wyspecjalizowanych urzędów skarbowych – wyjaśnia Agnieszka Bernacka, asystentka Programu PHARE 2003 realizowanego przy współpracy z Departamentem Administracji Podatkowej Ministerstwa Finansów. Eksperyment przeprowadzany wspólnie z ekspertami francuskiej administracji podatkowej testuje formy organizacyjne, które funkcjonują w krajach UE. Zostały one jednak – jak dodaje Agnieszka Bernacka – przystosowane do warunków polskich, tak by najlepiej odpowiadały potrzebom naszych podatników.



Zapytani, odpowiedzą

W urzędzie tworzone są komórki organizacyjne, w których bezpośrednią obsługą firm w zakresie wszystkich podatków zajmować się będzie jeden zespół pracowników – tzw. Jednolity Rozmówca Podatkowy. Od dzisiaj eksperyment ma zacząć funkcjonować w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy.


Zgodnie z informacją przekazaną przez naczelnika tego urzędu w ramach prowadzonego eksperymentu zostanie przeprowadzona reorganizacja polegająca na ubranżowieniu podatników z podziałem na trzy grupy: handel, motoryzacja, transport; produkcja, przemysł, zdrowie oraz nieruchomości, usługi, finanse.


W ramach każdej z branż powołany zostanie front office, do którego zadań należało będzie udzielanie odpowiedzi na pytania podatników (pytania zadawane bezpośrednio podczas wizyty w urzędzie, telefonicznie lub pocztą elektroniczną), obsługa składanych deklaracji, w tym także korekt deklaracji, obsługa zwrotów VAT, współpraca w zakresie wydawania zaświadczeń. Ponadto powołany zostanie jeden, wspólny dla wszystkich branż back office realizujący zadania z zakresu postępowań podatkowych, interpretacji podatkowych, odwołań, skarg, pomocy publicznej. Pracownicy back office specjalizować się będą w różnych branżach.


Dzięki takiemu rozwiązaniu wszystkie sprawy związane z wymiarem podatków będzie można omówić w jednym miejscu, ze zorientowanymi we wszystkich sprawach firmy kompetentnymi osobami.


Podatnicy będący we właściwości miejscowej Naczelnika Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy zostali powiadomieni o imionach, nazwiskach i numerach telefonów osób zajmujących się obsługą ich firmy.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Marek Jurkiewicz

General Manager serwisu infoPraca (Grupo Intercom).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »