| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Coraz lepsza obsługa firm

Coraz lepsza obsługa firm

Jednolity Rozmówca Podatkowy ma zapewnić wyższy poziom obsługi podatników. Dziś rusza kolejny etap tego programu. Ministerstwo wytypowało następny tzw. wyspecjalizowany urząd skarbowy, w którym prowadzony będzie kolejny etap programu Jednolity Rozmówca Podatkowy. Firmy, które płacą największe podatki i mają kluczowe znaczenie dla gospodarki, mogą liczyć na coraz lepszą obsługę.

Eksperyment prowadzony jest w ramach projektu PHARE 2003 i przede wszystkim dotyczy reorganizacji wewnętrznych struktur tzw. wyspecjalizowanych urzędów skarbowych.


– Celem tego eksperymentu jest wypracowanie takiego modelu organizacyjnego, który podniósłby poziom obsługi podatników, a jednocześnie ułatwił pracę wyspecjalizowanych urzędów skarbowych – wyjaśnia Agnieszka Bernacka, asystentka Programu PHARE 2003 realizowanego przy współpracy z Departamentem Administracji Podatkowej Ministerstwa Finansów. Eksperyment przeprowadzany wspólnie z ekspertami francuskiej administracji podatkowej testuje formy organizacyjne, które funkcjonują w krajach UE. Zostały one jednak – jak dodaje Agnieszka Bernacka – przystosowane do warunków polskich, tak by najlepiej odpowiadały potrzebom naszych podatników.



Zapytani, odpowiedzą

W urzędzie tworzone są komórki organizacyjne, w których bezpośrednią obsługą firm w zakresie wszystkich podatków zajmować się będzie jeden zespół pracowników – tzw. Jednolity Rozmówca Podatkowy. Od dzisiaj eksperyment ma zacząć funkcjonować w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy.


Zgodnie z informacją przekazaną przez naczelnika tego urzędu w ramach prowadzonego eksperymentu zostanie przeprowadzona reorganizacja polegająca na ubranżowieniu podatników z podziałem na trzy grupy: handel, motoryzacja, transport; produkcja, przemysł, zdrowie oraz nieruchomości, usługi, finanse.


W ramach każdej z branż powołany zostanie front office, do którego zadań należało będzie udzielanie odpowiedzi na pytania podatników (pytania zadawane bezpośrednio podczas wizyty w urzędzie, telefonicznie lub pocztą elektroniczną), obsługa składanych deklaracji, w tym także korekt deklaracji, obsługa zwrotów VAT, współpraca w zakresie wydawania zaświadczeń. Ponadto powołany zostanie jeden, wspólny dla wszystkich branż back office realizujący zadania z zakresu postępowań podatkowych, interpretacji podatkowych, odwołań, skarg, pomocy publicznej. Pracownicy back office specjalizować się będą w różnych branżach.


Dzięki takiemu rozwiązaniu wszystkie sprawy związane z wymiarem podatków będzie można omówić w jednym miejscu, ze zorientowanymi we wszystkich sprawach firmy kompetentnymi osobami.


Podatnicy będący we właściwości miejscowej Naczelnika Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy zostali powiadomieni o imionach, nazwiskach i numerach telefonów osób zajmujących się obsługą ich firmy.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Jastrzębski

Adwokat, specjalista w zakresie prawa cywilnego i rodzinnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »