| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Kto straci po likwidacji kosztów na reprezentację

Kto straci po likwidacji kosztów na reprezentację

Resort finansów chce wprowadzić gruntowne zmiany w rozliczaniu przez przedsiębiorców wydatków na reprezentację i reklamę. Obecnie mogą oni zaliczyć do kosztów firmy całość wydatków na reklamę publiczną, czyli prowadzoną np. w telewizji.


Natomiast wydatki na reprezentację i reklamę niepubliczną mogą być uwzględnione w kosztach jedynie w wysokości nieprzekraczającej 0,25 proc. przychodu.

Z projektu przygotowanego przez Ministerstwo Finansów wynika, że wydatków na reprezentację w ogóle nie będzie można zaliczać w koszty. Z kolei wydatki na każdy rodzaj reklamy mogłyby być uwzględniane w pełnej wysokości. Proponowane przez MF rozwiązanie może okazać się korzystne dla dużych firm, które na kampanie reklamowe wydają krocie. Stracą zaś mali przedsiębiorcy, którzy nie mają pieniędzy, żeby zainwestować w reklamę. Ich wydatki to właśnie zakupy reprezentacyjne w postaci kawy, napoi czy drobnych prezentów dla kontrahentów.
Eksperci są zadowoleni, że zniknie podział na reklamę publiczną i niepubliczną, który dziś jest przyczyną sporów podatników z fiskusem. Podkreślają jednak, że nieporozumienia na tym tle nadal będą się zdarzały, bo reprezentacja i reklama to pojęcia bardzo podobne. A ponieważ nie są zdefiniowane w przepisach, dużym wydatkom na reklamę obniżającym dochód i podatek fiskus z pewnością w dalszym ciągu będzie przyglądał się bardzo uważnie.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.


Aleksandra Tarka
aleksandra.tarka@infor.pl
reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Michał Dankowski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »