| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Dobrzy księgowi pilnie poszukiwani

Dobrzy księgowi pilnie poszukiwani

Swoje centra obsługi finansowo-księgowej BPO (Business Process Outsourcing) przenoszą do Polski kolejne firmy.

– Z punktu widzenia prawa nie ma jednak problemu, aby prowadzić księgowość firm zagranicznych w Polsce, trzeba tylko mieć na uwadze przepisy kraju, w którym swój oddział ma dana firma – powiedział Radosław Osmólski.
Dla zabezpieczenia przed wszelkimi nieprawidłowościami lub nieporozumieniami między klientem a centrum finansowo-księgowym obie strony sporządzają szczegółowe umowy.

Potrzebna dobra umowa

Umowy podpisywane przez firmy outsourcingowe określają zasady współpracy pomiędzy firmą a outsourcerem.
– Każda firma outsourcingowa ma własną strategię i system obsługi klienta. Można jednak wyróżnić kilka elementów, które powinny być zawarte w każdej umowie. Są to zakres świadczonych usług, procedury współpracy czy termin obowiązywania umowy – stwierdził prezes FPA Group. – Oddanie księgowości na zewnątrz zawsze wiąże się z wystąpieniem ryzyka przekazania ważnych informacji, np. konkurencji, dlatego dobra umowa powinna zawierać klauzule dotyczące zachowania poufności. Należy również określić, kto jest odpowiedzialny w przypadku wystąpienia błędów czy problemów wynikających z pracy firmy outsourcingowej – powiedział Radosław Osmólski.
Firmy outsourcingowe z reguły biorą na siebie odpowiedzialność za wystąpienie błędów. Zgadzają się na zwrot kosztów firmie, gdy błędy wynikną z ich winy.
Dla przeciętnego pracownika, księgowego, wszystkie punkty określone w umowie, a także firmy, które będą obsługiwane przez centrum outsourcingowe, mają tylko znaczenie pośrednie. Od tego, jakich klientów obsługuje firma outsourcingowa zależy, jakich pracowników potrzebuje do pracy.

Niezbędny język obcy

Eksperci podkreślają, że w przypadku księgowych zatrudnionych w centrach outsourcingowych najważniejsza jest znajomość języków obcych.
Na trudności ze znalezieniem księgowych mówiących w mniej popularnych językach obcych narzeka coraz większa liczba dyrektorów finansowych. Jakich pracowników potrzebują firmy outsourcingowe?
– Obecnie poszukujemy szesnastu księgowych mówiących biegle po hiszpańsku, czterech po portugalsku, sześciu po niemiecku, trzech po włosku i dwóch po szwedzku – stwierdził Wallace Sadowski, dyrektor Centrum Usług Finansowych Accenture. Oprócz języka liczą się również inne kwalifikacje.
– Księgowy powinien dobrze obsługiwać komputer. Dużym atutem jest znajomość kilku najbardziej popularnych programów – powiedział Radosław Bednarski, senior menedżer w firmie doradczej KPMG.
reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Marek Jurkiewicz

General Manager serwisu infoPraca (Grupo Intercom).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »