| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Trzeba prowadzić ewidencję sprzedaży

Trzeba prowadzić ewidencję sprzedaży

Podatnik powinien tak prowadzić ewidencję sprzedaży, aby mógł ustalić moment przekroczenia kwoty uprawniającej do zwolnienia z VAT.


W 2007 roku obowiązuje nowy limit wartości sprzedaży uprawniający podatników do korzystania ze zwolnienia podmiotowego od VAT. Wynosi on 39 200 zł.



- Ponieważ w momencie przekroczenia limitu zwolnienie traci moc i od tego momentu sprzedaż podatnika podlega opodatkowaniu, podmioty, które przewidują przekroczenie limitu w trakcie roku podatkowego, powinny pamiętać o tym, że należy prowadzić ewidencję sprzedaży, tak aby możliwe było ustalenie momentu, w którym nastąpi przekroczenie kwoty uprawniającej do zwolnienia z VAT - wyjaśnia Elżbieta Liwanowska, doradca podatkowy Kancelaria Tarwid, Liwanowska i Partnerzy. Jak podkreśla, przed dniem utraty prawa do zwolnienia należy złożyć zgłoszenie rejestracyjne VAT-R lub zgłoszenie aktualizacyjne (w przypadku podatników VAT zwolnionych).



Za zgodą naczelnika urzędu skarbowego podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającą z dokumentów celnych oraz o kwotę podatku zapłaconą od wewnątrz- wspólnotowego nabycia towarów, a także o kwoty podatku naliczonego wynikające z faktur dokumentujących zakupy dokonane przed dniem utraty zwolnienia, jednak pod warunkiem sporządzenia spisu z natury zapasów tych towarów posiadanych w dniu, w którym nastąpiło przekroczenie limitu uprawniającego do zwolnienia oraz przedłożenia w urzędzie skarbowym tego spisu w terminie 14 dni, licząc od dnia utraty zwolnienia.



Ważne!

Limit wartości sprzedaży uprawniający do zwolnienia podmiotowego w VAT wynosi w 2007 roku 39 200 zł



Krzysztof Tomaszewski

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »