| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Suma musi się zgadzać

Suma musi się zgadzać

Jeśli w informacji dodatkowej pokazywany jest podział pozycji, otrzymywana suma musi być zgodna z bilansem.


Informacje dodatkowe i objaśnienia są częścią sprawozdania finansowego. Zdaniem Małgorzaty Guzińskiej-Błońskiej, biegłej rewident z Rödl & Partner, podstawową kwestią przy jego tworzeniu jest zwrócenie uwagi na zgodność przedstawianych informacji z bilansem i rachunkiem wyników. Jeśli zatem w informacji dodatkowej pokazujemy podział pozycji, należy upewnić się, że suma otrzymywana jest zgodna z bilansem. Jak twierdzi nasza rozmówczyni, jest to szczególnie ważne przy tabeli ruchów środków trwałych. W tym przypadku należy również zwrócić uwagę na prawidłowość prezentacji wydarzeń.



- Jako przeksięgowania ze środków trwałych powinny być pokazywane te nakłady, które wymagają dłuższego czasu realizacji, czyli co najmniej dwóch okresów sprawozdawczych, poprzedniego i bieżącego - wyjaśnia rozmówczyni.



Pozostałe sytuacje są ujmowane jako zwiększenia środków trwałych.



Agnieszka Pokojska

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Premium English

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »