| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych - zmiany w OC

Usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych - zmiany w OC

Resort finansów przygotował projekt zmian dotyczący obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Zmiany w ubezpieczeniu OC związane są z deregulacją zawodu księgowego, która wchodzi w życie w sierpniu tego roku.

- prowadzenie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielanie im pomocy w tym zakresie, oraz

- sporządzanie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielanie im pomocy w tym zakresie.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Jakie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie OC

Projekt rozporządzenia zakłada, że obowiązek zawarcia umowy OC dotyczyć będzie osób faktycznie zajmujących się czynnościami z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym także tych, które nie posiadają certyfikatu księgowego. Ubezpieczeniem OC powinna być objęta odpowiedzialność cywilna przedsiębiorców za szkody wyrządzone w następstwie działania lub zaniechania ubezpieczonego (w związku z wykonywaną działalnością).

Ubezpieczenie nie będzie obejmować szkód wyrządzonych przez osoby najbliższe (m.in. małżonka, wstępnego, zstępnego, rodzeństwo, itp.).

Deregulacja zawodów księgowych i finansowych w 2014 r.

Z zakresu ubezpieczenia wyłączone zostaną także szkody powstałe w wyniku m.in. aktów terroru.

Obowiązek ubezpieczenia OC dla przedsiębiorców wykonujących działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych będzie powstawał nie później, niż w dniu poprzedzającym dzień faktycznego rozpoczęcia wykonywania działalności.

Wysokość minimalnej sumy gwarancyjnej ubezpieczenia OC, w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki objęte są umową ubezpieczenia, wynosić będzie nadal równowartość 10.000 euro.

Zmian przewiduje projekt rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 lipca 2014 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, który ma wejść w życie w IV kwartale 2014 r.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Adam Głos

Od stycznia 2013 roku pełni funkcję Prezesa Tax Care. Wcześniej, przez blisko trzy lata, pracował na stanowiskach: Dyrektora Sprzedaży oraz Wiceprezesa Zarządu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »