| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > IFK poleca: Kaucję gwarancyjną należy podwyższyć do 30 września

IFK poleca: Kaucję gwarancyjną należy podwyższyć do 30 września

Do 30 września 2015 r. dostawcy paliw silnikowych, olejów napędowych, gazu do napędu pojazdów samochodowych oraz olejów opałowych i smarowych muszą podwyższyć kaucję gwarancyjną do 10 000 000 zł, gdy nie chcą „wypaść” z wykazu podmiotów, które złożyły kaucję, prowadzonego przez MF.

Ustawodawca podniósł wysokość kaucji, której złożenie przez sprzedawcę zwalnia kupującego towary wymienione w załączniku nr 13 do ustawy o VAT z odpowiedzialności solidarnej ze sprzedawcą za niezapłacony VAT od dostawy. Obowiązek składania podwyższonej kaucji dotyczy dostawców:

    ● benzyny silnikowej, olejów napędowych, gazu przeznaczonego do napędu silników spalinowych – w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym (poz. 10 załącznika nr 13),

    ● olejów opałowych oraz olejów smarowych – w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym (poz. 11 załącznika nr 13 do ustawy).

Polecamy produkt: Dokumentacja VAT  po zmianach od 1 lipca 2015 r.

Kaucja dla tych wyrobów została podwyższona z 3 000 000 do 10 000 000 zł. Dla innych wyrobów kaucja pozostała na tym samym poziomie, tj. 3 000 000 zł.

Jednocześnie podwyższono wysokość kaucji minimalnej dla dostawców tych towarów. Nie może być niższa niż 1 000 000 zł.

Mimo że nowe przepisy obowiązują od 1 lipca 2015 r., ustawodawca dał podatnikom dodatkowy czas na podwyższenie kaucji. Dostawcy towarów wymienionych w poz. 10 i 11, którzy wpłacili kaucję przed 1 lipca 2015 r., mają czas na jej podwyższenie do 30 września 2015 r.

oprac. Joanna Dmowska

Zobacz więcej aktualności na IFK Platformie Księgowych i Kadrowych >>

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »