| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Rodzina 500 plus - jak złożyć wniosek?

Rodzina 500 plus - jak złożyć wniosek?

Od 1 kwietnia można składać wnioski o świadczenie wychowawcze w ramach programu "Rodzina 500 plus". Wnioski można składać na kilka dostępnych sposobów - bezpośrednio w gminie, wysyłając pocztą lub przez internet za pomocą bankowości elektronicznej, portalu empatia.mrpips.gov.pl, PUE ZUS oraz ePUAP.

Jeśli wniosek o świadczenie wychowawcze złożymy w ciągu trzech miesięcy (do 1 lipca 2016 r. włącznie) to pieniądze otrzymamy z wyrównaniem od 1 kwietnia 2016 r., czyli od momentu startu programu. Jeśli wniosek zostanie złożony po 1 lipca świadczenie będzie wypłacane od miesiąca złożenia wniosku. Do programu będzie można dołączyć w dowolnym momencie. Wniosek jest bezpłatny - zarówno za jego pobranie jak i złożenie nie ma żadnych opłat. Nie jest konieczne również potwierdzanie złożenia wniosku SMS-em.

Wniosek o 500 zł na dziecko – wypełniamy i składamy

Jednym z kanałów składania wniosków online jest bankowość elektroniczna. Do programu „Rodzina 500 plus” włączyło się do tej pory 21 banków. Dziś Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej podpisało list intencyjny z BGŻ BNP Paribas SA, Plus Bank SA oraz Eurobank SA.

- Program „Rodzina 500 plus” to wsparcie rodzin w wychowywaniu dzieci. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom rodziców, dlatego dajemy im wybór: wnioski mogą złożyć osobiście lub przez internet. To spora oszczędność czasu, który jest tak cenny zwłaszcza dla rodzin z dziećmi – wyjaśnia Elżbieta Rafalska, minister rodziny pracy i polityki społecznej.

Od 1 kwietnia wnioski o świadczenie wychowawcze będzie można złożyć przez systemy bankowości elektronicznej: PKO Bank Polski, Inteligo, Bank Pekao SA, Bank Zachodni WBK, mBank, ING Bank Śląski, Bank Millennium, Alior Bank, T-Mobile Usługi Bankowe, FM Bank PBP S.A.

Podręcznik instruktażowy do programu „Rodzina 500 plus”

- Przyjmowanie wniosków w bankowości internetowej startuje o 6 rano w piątek we wszystkich bankach jednocześnie. Cieszymy się, że większość sektora bankowego bierze udział w tej inicjatywie i wspiera jej realizację poprzez wykorzystanie systemów nowoczesnej bankowości elektronicznej - powiedział Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

W kolejnych dniach dołączą: Getin Bank, Raiffeisen Bank Polska S.A., Bank BGŻ BNP Paribas, Citi Bank Handlowy w Warszawie S.A., Deutsche Bank Polska S.A., Credit Agricole Bank Polska, Bank Ochrony Środowiska, Banki Spółdzielcze SGB, Eurobank S.A., Bank Pocztowy, Bank BPS, Plus Bank S.A oraz Banki Spółdzielcze z grupy BPS.. Pełna lista banków dostępna jest na stronie rodzina500plus.gov.pl.

Jak ująć program Rodzina 500+ w księgach rachunkowych

Rolą banku w tym procesie jest udostępnienie i wysłanie wniosku do organu prowadzącego w gminie. Bank nie będzie gromadził danych, weryfikował informacji podanych we wniosku oraz załączników. Dalsza ścieżka obsługi wniosku będzie prowadzona przez samorząd i to on będzie informował o przyznaniu świadczenia.

Składając wniosek przez bankowość elektroniczną, otrzymamy potwierdzenie wysłania wniosku oraz będziemy mogli zapisać jego kopię. Wniosek wraz z załącznikami wysłany elektronicznie nie będzie mógł być większy niż 3,5 MB. Więcej o tym, jak złożyć elektroniczny wniosek można przeczytać na stronie internetowe MRPiPS.

Źródło: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Marta Kosińska

ekspert rynku nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK