| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Zmiany prawa > Obowiązkowe OC dla imprez masowych

Obowiązkowe OC dla imprez masowych

Od 21 kwietnia 2010 r. obowiązkowym ubezpieczeniem OC została objęta odpowiedzialność cywilna organizatorów imprez masowych, na które wstęp jest odpłatny, za szkody wyrządzone uczestnikom w następstwie działania lub zaniechania ubezpieczonego.

I tak np. dla imprez artystyczno-rozrywkowych minimalna suma gwarancyjna to równowartość w złotych 22,5 tys. euro, jeżeli liczba miejsc wynosi nie mniej niż 1000 i nie więcej niż 2000. W przypadku wzrostu liczby miejsc o 100 najniższa górna granica odpowiedzialności ubezpieczyciela (której wysokość stanowi jedną z podstaw naliczania składki) wzrasta każdorazowo o 1,1 tys. euro.

Z kolei dla imprezy o podwyższonym ryzyku, mającej odbyć się na stadionie, jeżeli liczba miejsc zamyka się w przedziale od 300 do 2 tys., minimalna suma gwarancyjna wynosi 27,5 tys. euro.

Dla imprezy sportowej na stadionie (również meczu piłki nożnej), gdy liczba miejsc jest nie mniejsza niż 1 tys. i nie większa niż 2 tys., minimalna suma gwarancyjna wynosi 30 tys. euro. W razie wzrostu liczby miejsc suma gwarancyjna wzrasta od każdych 100 miejsc o 1,5 tys. euro.

Takie regulacje wprowadza rozporządzenie Ministra Finansów z 11 marca 2010 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej organizatorów imprez masowych (Dz.U. Nr 54, poz. 323).

oprac. Sławomir Biliński

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Tomala

Aplikant radcowski przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »