| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Zmiany prawa > Podsumowanie prawne września 2010 r.

Podsumowanie prawne września 2010 r.

Niniejszy artykuł stanowi podsumowanie najważniejszych zmian w polskich przepisach prawnych, które weszły w życie we wrześniu 2010 r. oraz najnowszego orzecznictwa Sądu Najwyższego.

Prawo o ruchu drogowym

Dnia 4 września 2010 r. weszła w życie nowelizacja ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2010, Nr 152, poz. 1018), która wprowadziła następujące zmiany:

- rozszerzono zastosowanie przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym na drogi wewnętrzne, wchodzące w skład tzw. strefy ruchu, oraz inne drogi wewnętrzne w zakresie koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;

- uregulowano procedury przemieszczania i usuwania pojazdów z drogi;

- ustalono maksymalną wysokość stawek kwotowych opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżonym w zależności od rodzaju pojazdu.

Ustawa o komornikach sądowych i egzekucji

Dnia 9 września 2010 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o komornikach sądowych i egzekucji (Dz. U. z 2010 r., Nr 155, poz. 1038), która wprowadziła następującą zmianę:

- umożliwiono komornikowi odmowę przyjęcia wniosku o wszczęcie egzekucji, jeśli czynności miałyby być wykonywane poza obszarem właściwości sądu apelacyjnego obejmującego jego rewir.

Ustawa o usługach turystycznych

Dnia 17 września 2010 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o usługach turystycznych oraz ustawy - Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2010 r., Nr 106, poz. 672), która wprowadziła następujące zmiany:

- zniesiono wymóg co do wykształcenia i praktyki osób kierujących działalnością w zakresie organizowania imprez turystycznych oraz w zakresie pośrednictwa w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych;

- doprecyzowano przepisy dotyczące składania zawiadomień o wadliwym wykonaniu umowy, jak i składania reklamacji dotyczących wykonywania usług świadczonych w ramach imprezy turystycznej;

- umożliwiono klientom złożenie reklamacji po zakończeniu imprezy turystycznej, jednak w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej zakończenia.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

TRILUX Polska Sp. z o. o.

ekspert z zakresu BHP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »