| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Zmiany prawa > Zmiany we wzorze pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej drogą elektroniczną

Zmiany we wzorze pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej drogą elektroniczną

Deklaracje podatkowe, które są składane do organów podatkowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, mogą być podpisywane przez pełnomocnika, podatnika, płatnika lub inkasenta.

W dotychczas obowiązującym wzorze pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji przesyłanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (UPL-1), który należy składać do naczelnika urzędu skarbowego właściwego w sprawach ewidencji podatników i płatników, było wymagane obligatoryjne podawanie adresu zamieszkania pełnomocnika.

Takie rozwiązanie budziło wątpliwości, zwłaszcza w odniesieniu do pełnomocnika zawodowego. Podawanie w pełnomocnictwie adresu zamieszkania pełnomocnika zawodowego, który wykonuje działalność zawodową z reguły w innym miejscu niż adres zamieszkania, mogło w niektórych przypadkach spowodować trudności w doręczaniu pism organu podatkowego, ponieważ pisma te muszą być przekazane do kancelarii (biura) pełnomocnika.

Obecnie w pełnomocnictwie należy podawać wyłącznie adres do doręczeń pełnomocnika.

Zmiana została wprowadzona rozporządzeniem Ministra Finansów z 2 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz wzoru zawiadomienia o odwołaniu tego pełnomocnictwa (Dz.U. Nr 237, poz. 1572).

Rozporządzenie weszło w życie 31 grudnia 2010 r.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Sembox

Agencja search engine marketing

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »