| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Zmiany prawa > Audiowizualna usługa medialna na żądanie - zmiany w ustawie o radiofonii i telewizji

Audiowizualna usługa medialna na żądanie - zmiany w ustawie o radiofonii i telewizji

W dniu 28 lutego 2013 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji. Zmiany zakładają m.in. wprowadzenie do katalogu usług medialnych audiowizualnej usługi medialnej na żądanie.

Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2012 r., poz. 1315)


Głównym celem nowelizacji jest implementowanie do polskiego systemu prawnego przepisów tzw. „dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych”, które dotyczą wykonywania działalności polegającej na dostarczaniu audiowizualnych usług medialnych na żądanie (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej nr L332/87 dyrektywa nr 2007/65/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 grudnia 2007 r. zmieniająca dyrektywę Rady 89/552/EWG w sprawie koordynacji niektórych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich, dotyczących wykonywania telewizyjnej działalności transmisyjnej).

Najważniejszą zmianą wprowadzoną nowelizacją jest dodanie do katalogu usług medialnych nowej usługi, tj. audiowizualnej usługi medialnej na żądanie. W tym celu rozszerzono dotychczasową, ustawową definicję usługi medialnej. Zgodnie z nowym brzmieniem przepisu usługą medialną będzie nie tylko, jak dotąd, usługa w postaci programu, ale także audiowizualna usługa medialna na żądanie. Audiowizualna usługa medialna na żądanie polega na publicznym udostępnianiu treści audiowizualnych na podstawie katalogu, który samodzielnie ustala dostawca usługi. Udostępnianie publiczne audiowizualnej usługi medialnej na żądanie jest niczym innym, jak umożliwianiem ogółowi użytkowników, odbioru w wybranym przez danego użytkownika czasie i na jego życzenie, wybranej audycji ujętej w katalogu usług audiowizualnych na żądanie.

Jednocześnie, warto podkreślić, że definicja nowej usługi została ujęta w sposób, który ma zagwarantować, że nie zostaną nią objęte czynności polegające np. na okazjonalnym udostępnianiu materiałów audiowizualnych przez osoby prywatne. Podmiotami, do których adresowana jest definicja usługi audiowizualnej na żądanie są podmioty, które zajmują się udostępnianiem publicznie treści audiowizualnych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Czy usługi związane z badaniami klinicznymi są zwolnione z VAT

Nowe przepisy w zakresie świadczenia usług pocztowych

W jakiej wysokości naliczyć VAT dla usług demontażu

Zgodnie z nowymi przepisami odpowiedzialność redakcyjną za audiowizualną usługę medialną na żądanie ponosi jej dostawca. Dostawca usługi audiowizualnej na żądanie samodzielnie dokonuje wyboru audycji, które ujęte będą w katalogu audycji audiowizualnych dostępnych na żądanie.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Wądrzyk

Ekspert Equity Investments S.A. w dziedzinie kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »