| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Zmiany prawa > Obowiązkowe OC organizatorów turystyki i pośredników turystycznych

Obowiązkowe OC organizatorów turystyki i pośredników turystycznych

Zmiana w zakresie obowiązkowego ubezpieczenia OC organizatorów turystyki i pośredników turystycznych została spowodowana zaistniałymi w 2012 r. upadłościami 15 biur podróży. Nowe przepisy ubezpieczeniowe w większym stopniu mają zabezpieczyć interesy klientów takich biur. Zmiany polegają m.in. na podwyższeniu minimalnych sum gwarancyjnych.

Nowe zaostrzone reguły ubezpieczeń OC działalności turystycznej obowiązują od 14 maja 2013 r. i mają zastosowanie do umów ubezpieczenia zawieranych od tego dnia.

Rozporządzenie Ministra Finansów z 22 kwietnia 2013 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia na rzecz klientów w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych - Dz.U. z 29 kwietnia 2013 r., poz. 510

Rozporządzenie Ministra Finansów z 19 kwietnia 2013 r. w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej wymaganej w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych - Dz.U. z 29 kwietnia 2013 r., poz. 511

Ewa Sławińska

prawnik, ekspert w zakresie VAT, redaktor naczelny „MONITORA księgowego”

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Izabela Żurkowska-Mróz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »