| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Zmiany prawa > Karta Dużej Rodziny bez aptek

Karta Dużej Rodziny bez aptek

Zdaniem Ministerstwa Zdrowia, apteki nie mogą oferować zniżek dla rodzin wielodzietnych w ramach programu Karta Dużej Rodziny. Na przeszkodzie stoją obowiązujące przepisy prawa. Ministerstwo nie przewiduje jednak zmian w tym zakresie. Wprowadzenia zniżek przez apteki w ramach Karty Dużej Rodziny domaga się m.in. Konfederacja Lewiatan.

Naczelna Izba Aptekarska, w odróżnieniu od PharmaNET, stoi na stanowisku, że zakaz reklamy usług farmaceutycznych, a także zakaz reklamy aptek, "stanowią ważne gwarancje ochrony każdej rodziny i każdego pacjenta". Samorząd aptekarski poparł ideę Karty Dużej Rodziny, jednak według niego nie należy zmieniać obecnych przepisów dotyczących zakazu reklamy.

Zdaniem Izby, można natomiast w ustawie o świadczeniach zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych wprowadzić nową kategorię osób, które mają "szczególne uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnej”, obejmującej członków rodzin wielodzietnych.

Po wejściu w życie ustawy refundacyjnej (2012 r.), która wprowadziła zmiany także w Prawie farmaceutycznym w postaci całkowitego zakazu reklamy aptek, Główny Inspektor Farmaceutyczny nakładał kary na apteki, które organizowały programy opieki farmaceutycznej, wskazując, że jest to forma reklamy. Decyzję GIF zaskarżyła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego jedna z firm zajmujących się organizowaniem w aptekach programów opieki farmaceutycznej.

Karta Dużej Rodziny z nowymi zniżkami

WSA utrzymał w mocy decyzję GIF, a w sierpniu 2014 r. Naczelny Sąd Administracyjny potwierdził taką decyzję. Według NSA, za reklamę należy uznać wszelkie działania, które mają na celu zachęcenie klientów do skorzystania z usług konkretnej apteki, a jedną z form reklamy jest właśnie organizowanie w aptece programu lojalnościowego.

Według Sądu jednym z celów programu lojalnościowego jest właśnie przyciągnięcie nowych klientów i utrzymanie klientów dotychczasowych, a to z kolei stanowi element reklamy.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Danuta Trochim

Księgowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »