| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Zmiany w VAT 2013 > Niezapłacone faktury a obowiązek dokonywania korekty

Niezapłacone faktury a obowiązek dokonywania korekty

Z początkiem 2013 r. weszły w życie regulacje, które mogą stanowić swoiste wybawienie dla przedsiębiorców, zmagających się z problemem nieterminowo regulowanych faktur. Niezapłacone faktury oznaczają bowiem obowiązek dokonywania korekty kosztów.

Godzina z VAT 2013. Słuchaj codziennie o godz. 12.00 w Radio INFOR.PL

Ustawa z dnia 16 listopada 2012 r. o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce (Dz.U. poz. 1342), która weszła w życie 1 stycznia 2013 roku, stanowi nowelizację ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych. Wprowadzone zmiany mają być rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którym kontrahenci nie wypłacają pieniędzy w terminie określonym w wystawionej fakturze. Regulacje mogą posłużyć do eliminacji powszechnie obecnego zjawiska, jakim są tzw. zatory płatnicze.

39.90 złŚciągi księgowego - PDF

VAT 2013 - przegląd najważniejszych zmian

Co zmiany oznaczają dla właścicieli firm? Od 1 stycznia br. mają oni obowiązek dokonywania korekty kosztów uzyskania przychodów - w przypadku nieuregulowania kwot wynikających z faktury lub innego dokumentu w ciągu 30 dni od daty upływu terminu płatności. W sytuacji, gdy termin płatności jest dłuższy niż 60 dni, przedsiębiorca może wyłączyć z kosztów uzyskania przychodów te kwoty, które nie zostały opłacone w terminie 90 dni od momentu zaliczenia ich do kosztów.

Zmiany VAT dotyczące fakturowania

Wysyłanie faktur elektronicznych w 2013 r.

Pamiętajmy, że ustawodawca nie zlikwidował dotychczas obowiązujących zasad mówiących o potrącaniu kosztów w czasie. Zatem podatnicy nadal będą je stosować w celu kwalifikowania ponoszonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów. Jedynie w momencie, gdy nie dokonają zapłaty swoich zobowiązań w odpowiednim terminie, będą zobowiązani do stosownej korekty kosztów.

UWAGA!
Nowe przepisy należy stosować wyłącznie do kwot wynikających z faktury lub innego dokumentu, które zostały zaliczone do kosztów podatkowych od dnia 1 stycznia 2013 r. Jeżeli kwota ta została zaliczona do kosztów podatkowych przed dniem 1 stycznia 2013 r., wówczas nowe regulacje nie będą miały zastosowania, nawet wtedy, gdy termin płatności przypada w 2013 r.

 

Źródło: www.hubertus.poznan.pl

Aktualizacja: 22.02.2013

Autorzy:

Biuletyn Głównego Księgowego189.00 zł

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

PAŹ21
TydzieńPWŚCPSN
40293012345
416789101112
4213141516171819
4320212223242526
4427282930310102

Poznaj platformę INFORFK

Ostatnio na forum

Narzędzia księgowego

Eksperci infor.pl

HAYS Poland

Doradztwo personalne

Zostań ekspertem Infor.pl »