| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Zmiany w VAT 2013 > Nieodpłatne przekazywanie towarów - zmiany VAT od 1 kwietnia 2013

Nieodpłatne przekazywanie towarów - zmiany VAT od 1 kwietnia 2013

Od 1 kwietnia 2013 r. przedsiębiorców czeka ważna zmiana w zakresie opodatkowania VAT nieodpłatnego przekazywania towarów.

Godzina z VAT 2013. Słuchaj codziennie o godz. 12.00 w Radio INFOR.PL

Przekazywanie ulotek, czy katalogów produktów jest wyłączone spod opodatkowania podatkiem VAT. Od 1 kwietnia 2013 r. nastąpi w tym zakresie istotna zmiana.

Zmiany w VAT od 1 kwietnia 2013 r.

Firma, przekazując nieodpłatnie towary, przy których nabyciu przysługiwało jej prawo do odliczenia, musi potraktować taką czynność jak odpłatną dostawę i odprowadzić VAT stosując właściwą dla danego przedmiotu stawkę podatku. Wyjątkiem są mi. in. drukowane materiały reklamowe i informacyjne. Oznacza to, że przedsiębiorca dokonując ich zakupu może odliczyć VAT z faktury zakupu. Natomiast na etapie przekazania nie pojawia się konieczność ich opodatkowania. Ale uwaga: tak będzie tylko do kwietnia.


Ważne zmiany na wiosnę


Od 1 kwietnia 2013 r. zniknie z ustawy o VAT pojęcie „drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych”. Nie musi to być jednak równoznaczne z koniecznością opodatkowania VAT-em np. rozdawanych ulotek, broszur informacyjnych czy katalogów. Jeśli materiały będą spełniały definicję prezentów o małej wartości, można skorzystać z innego wyłączenia z opodatkowania w takiej sytuacji.

Jaka stawka VAT na sprzedaż kawy i herbaty od 1 kwietnia 2013 r.


Katalog produktów jak prezent


Jeśli podatnik będzie chciał kontynuować reklamę swojej działalności za pośrednictwem np. katalogów, które nie będą mogły być uznane za tzw. prezenty o małej wartości, od ich przekazania będzie musiał naliczyć i odprowadzić podatek VAT.

Zgodnie z przepisami przekazywanie prezentów o małej wartości nie podlega opodatkowaniu VAT, jeśli jednostkowa cena (koszt wytworzenia) prezentu nie przekracza 10 zł. Opodatkowanie nie będzie konieczne także przy droższych prezentach. Jeśli podatnik będzie prowadził ewidencję pozwalającą ustalić tożsamość odbiorców prezentów a łączna wartość przekazywanych prezentów nie przekroczy w roku podatkowym 100 zł. Od 1 kwietnia 2013 r., tak samo trzeba będzie postępować z przekazywanymi drukowanymi materiałami reklamowymi.

Co także ważne, te same zasady odnoszą się do przekazania broszur reklamowych pracownikom na cele osobiste.

VAT 2013. Nowe wzory deklaracji podatkowych VAT

VAT 2013 - przegląd najważniejszych zmian

Katarzyna Miazek, Karolina Zawłocka

 

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Jerzy Rzewuski

Ekspert IT – systemy informatyczne ERP. Ukończone studia - Politechnika Warszawska.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »