| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > ZUS i kadry > Inne > Niższa produktywność pracowników w wyniku natłoku informacji

Niższa produktywność pracowników w wyniku natłoku informacji

Pracownicy przytłoczeni zbyt dużą ilością informacji są mniej produktywni - tak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku ”.

Natłok informacji i pozostawanie w kontakcie ze środowiskiem pracy przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu przytłaczają pracowników i obniżają ich produktywność – wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku ”. Aż 66 proc. menadżerów uczestniczących w badaniu uznało, że pracownicy obarczeni zbyt dużą liczbą komunikatów i informacji są problemem, z którym trzeba będzie się zmierzyć w najbliższej przyszłości. Niestety, aż 44 proc. respondentów przyznało, że obecnie nie są gotowi stawić czoła temu wyzwaniu.

Badanie Deloitte przeprowadzono wśród ponad 2,5 tys. liderów biznesu z 94 krajów świata, w tym również z Polski. Respondenci wskazali na dwanaście trendów, które wpływają i będą wpływać na podejmowanie decyzji biznesowych. Jednym z nich było obarczenie pracowników zbyt dużą ilością informacji.  

Stały dostęp do skrzynki pocztowej i natłok wiadomości, z którymi należy się zapoznać, powodują, że pracownicy nie mają czasu na rzeczywiste i efektywne zaangażowanie w pracę. Jest to poważny problem dla przedsiębiorstwa, jednak z naszego badania wynika, że prawie sześciu na dziesięciu (57 proc.) respondentów, twierdzi, że ich organizacje są słabe, jeżeli chodzi o pomoc pracownikom w zarządzaniu harmonogramem działań oraz przepływem informacji. Skutkiem tych trudności może być znaczny spadek produktywności pracowników” – mówi Magdalena Jończak, Dyrektor zarządzająca praktyką Human Capital w Dziale Konsultingu Deloitte Polska.

Rola komunikacji wewnętrznej w firmach i organizacjach

Victoria Woollaston w artykule o częstotliwości korzystania z urządzeń mobilnych, oszacowała, że pracownicy sprawdzają pocztę przeciętnie aż do 150 razy dziennie . Eksperci Deloitte oszacowali, że zakładając średnie wynagrodzenie $30 na godzinę, dla firm zatrudniających 1 000 pracowników, koszt godziny, kiedy pracownik nie jest zaangażowany w pracę, przekracza $10 milionów rocznie. Jednak pomimo tego, większość przedsiębiorstw nie wie jak sprawić, aby informacje były łatwe do znalezienia. Z badania Deloitte wynika, że w rzeczywistości 72 proc. pracowników zadeklarowało, że nadal nie może znaleźć w systemach informatycznych ich firm potrzebnych informacji, przez co tracą czas na ich szukanie. Dlatego istotne jest, by działy HR podejmowały działania, które będą stanowić przeciwwagę dla sposobów komunikacji, które przytłaczają pracowników.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Szczygielski

 Ekspert rynku leasingowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »