| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > ZUS i kadry > Inne > Optymalizacja pierwszej godziny pracy motywatorem do sukcesu

Optymalizacja pierwszej godziny pracy motywatorem do sukcesu

Przekonuje o tym Dan Richards, amerykański ekspert ds. motywacji i sukcesu. Istnieje zasada: 80% twojego sukcesu zależy od tego, co robisz w ciągu pierwszych 20% czasu pracy. Warto optymalizować pierwszą godzinę pracy – podkreśla Richards. Jak? Istnieje kilka sprytnych sposobów.

- Z moich licznych rozmów z przedstawicielami różnych zawodów, ale szczególnie tych powiązanych z finansami, wynika, że niezwykle ważne z punktu widzenia sukcesów w pracy jest to, w jaki sposób zaczyna się dzień – przekonuje Dan Richards, specjalista ds. motywacji w biznesie, autor bestsellera „Getting Clients, Keeping Clients”, który prowadzi swoją stronę danrichards.com. Poniekąd zgadza się z jego podejściem wielka instytucja finansowa – bank Merrill Lynch, która zaleciła ostatnio swoim pracownikom wdrożenie planu 15-85: pierwsze 15% czasu spędzonego w pracy powinno być jak najwyższej jakości, bo determinuje 85% efektów pracy.

Czas pracy rejestrowany wirtualnie

Czemu pierwsze momenty czasu pracy w danym dniu są tak ważne? – Pierwsza godzina może podnieść pewność siebie i rozbudzić entuzjazm na resztę dnia, albo może sprawić, że osoba będzie miała poczucie ciągnięcia za sobą wielkiego kamienia, uwiązanego do jej szyi – uważa Richards.

W jaki sposób, więc powinno się wykorzystać tę pierwszą godzinę pracy? Richards przyznaje, że są różne podejścia. Wiele z nich jest stosowanych przez klientów Richardsa bądź przez znane ze świata biznesu osoby.

Polecamy: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Oto kilka z tych podejść:

  • 3 ważne pytania – tuż po wejściu do biura należy sobie zadać trzy ważne pytania:

- czy są jakieś fakty i sprawy, których trzeba poinformować współpracowników, szefa, podwładnych?

- co jest najbardziej optymistycznym faktem z wczoraj?

- co jest najważniejszą rzeczą (sprawą), jaką trzeba załatwić dziś?;

  • substytut stania w korkach – jeśli istnieje taka możliwość, lepiej zamiast stać w porannych korkach, zostać na dwie pierwsze godziny pracy w domu i usiąść do odpisywania na maile i wykonywania ważnych telefonów;
  • składanie życzeń – warto z samego rana dzwonić do tych ważnych w naszym życiu zawodowym osób, które mają urodziny (nawet, jeśli tylko zostawimy wiadomość na poczcie głosowej, to i tak zostaniemy pozytywnie zapamiętani);
  • taśmy motywacyjne – niektórzy ludzie już w czasie drogi do pracy rozpoczynają tak naprawdę pracę, odsłuchując taśmy motywacyjne z wypowiedziami np. mistrzów olimpijskich w różnych dyscyplinach sportowych;
  • 5 celów – każdego dnia należy na samym początku pracy zrewidować listę 5 najważniejszych celów zawodowych na najbliższy kwartał i zadać sobie pytania: czy te cele są wciąż aktualne?; co mogę dziś zrobić, by przybliżyć się do realizacji jednego z nich?;
  • metoda Bloomberga – miliarder Michael Bloomberg uważa, że na początku dnia pracy należy ustalić, co jest najważniejszą i najtrudniejszą rzeczą do wykonania danego dnia, i spróbować się z nią od razu zmierzyć (jeśli tak nie postąpimy, będzie ona nad nami wisiała jak burzowa chmura, wprowadzając niepokój, wysysając z nas energię i entuzjazm);
reklama

Ekspert:

Portal Skarbiec.Biz S.A.

Portal Skarbiec.Biz S.A. - największy w Polsce niezależny serwis o prawie, finansowaniu, gospodarce i rynku kapitałowym, który zachowuje pełną niezależność od banków, firm inwestycyjnych i instytucji kredytowych.

Zdjęcia

Optymalizacja pierwszej godziny pracy motywatorem do sukcesu
Optymalizacja pierwszej godziny pracy motywatorem do sukcesu

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Marzena Dobrowolska

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »