| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > ZUS i kadry > Umowy zlecenia > Ubezpieczenia członków rad nadzorczych - aktualizacja w programie Płatnik

Ubezpieczenia członków rad nadzorczych - aktualizacja w programie Płatnik

W związku ze zmianą przepisów dotyczących podlegania ubezpieczeniom społecznym członków rady nadzorczych sprawujących tę funkcję odpłatnie, dla tej grupy ubezpieczonych nastąpiły zmiany w zakresie kodów tytułów ubezpieczenia, używanych przy zgłaszaniu do ubezpieczeń i rozliczaniu składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.

Od 1 stycznia 2015 r. obowiązują kody:

  • 2240 - członek rady nadzorczej podlegający z tego tytułu wyłącznie ubezpieczeniu zdrowotnemu (nastąpiła zmiana opisu kodu),
  • 2241 - członek rady nadzorczej, podlegający z tego tytułu ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym oraz ubezpieczeniu zdrowotnemu (nowy kod),
  • 2242 - członek rady nadzorczej, podlegający z tego tytułu ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym, nie podlegający ubezpieczeniu zdrowotnemu (nowy kod).

Aktualizacja programu Płatnik w ww. zakresie nastąpi automatycznie. Powyższe kody tytułu ubezpieczenia dla członka rady nadzorczej będą dostępne po pobraniu aktualizacji słowników i komponentów.

Jak od 1 stycznia 2015 r. zgłaszać członków rad nadzorczych do ZUS

Usługa aktualizacji danych i komponentów programu Płatnik wywoływana jest przy uruchamianiu programu - program Płatnik przy każdym uruchomieniu sprawdza, czy baza słowników i komponentów jest w najnowszej wersji. Po uruchomieniu i zalogowaniu się do programu pojawia się okno "Aktualizacja komponentów programu i danych płatnika". Po wybraniu przycisku "Pobierz aktualizacje" program przeprowadza proces aktualizacji. Poprawnie przeprowadzony proces kończy się statusem "Zaktualizowano". Jeśli dane są aktualne, w oknie przy pozycji "Komponenty i słowniki programu", pojawia się status "Aktualne".

Polecamy produkt: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne – PDF

Opcję zaktualizowania komponentów i słowników można również uruchomić w trakcie pracy z programem Płatnik. W tym celu z menu należy wybrać polecenie "Administracja->Aktualizuj komponenty programu i dane płatnika".

Aktualizacji można również dokonać, pobierając ze strony http://pue.zus.pl/platnik/pobierz plik aktualizujący słowniki i komponenty programu ("metryka.xml").

Szczegółowy opis aktualizacji zawarty jest w poradzie: Jak zaktualizować słowniki i komponenty w programie Płatnik ?

Nowe zasady oskładkowania zleceń w 2015 r. i w 2016 r.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Wójcik

Doradca techniczny firmy Altax

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »